در حال بارگیری...
3 نکته ی مهم برای بازاریابی هنگام وضعیت خراب اقتصادی
۰۷ مرداد

۳ نکته ی مهم برای بازاریابی هنگام وضعیت خراب اقتصادی

۳ نکته ی مهم برای بازاریابی در وضعیت خراب بازار

هر فردی که دستی در تجارتی داشته باشد و بازاریابی را بلد باشد، این را خواهد دانست که کسب و کار در هر صورتی یک در یک و بازاریابی در وضعیت خراب بازار  قرار خواهد گرفت؛ زمانی که تمام مشتریان شما نا پدید خواهند،تعداد فروش شما کاهش خواهد یافت و درکل تمامی فعالیت های شما به صورت شدیدی کاهش خواهد یافت. علت این امر زیاد اهمیت خاصی ندارد، اگر فصلی است و یا اگر مشکلات مختلف اقتصادی است؛ هیچ اهمیتی ندارد، فقط این مهم است که شما چطور نسبت به این قضیه واکنش نشان خواهید داد و یا امکان نجات خود را دارید و یا نه.

 

این را به یاد داشته باشید که این زمان، زمان ترس و استرس نمی باشد، بلکه زمانی مناسب برای ارزیابی تمامی موقعیت و وضعیت خود می باشد. این به این معناست که ببینید چه چیزی برای شما کار می کند و یا چه چیزی برای شما ثمره و منفعتی ندارد. این زمان، زمانی برای این است که شما اهداف خود را خوب مشخص کنید و بتوانید در این موقعیت ذهن خود را باز تر نمایید.

 

بازاریابی در وضعیت خراب بازار شما را برای اهدافی بزرگتر اماده خواهد کرد.

و حالا ۳ نکته ی بسیار مهم را برای بازاریاب ها، که قادر به بازاریابی در وضعیت خراب بازار باشند و کسب درآمد خود را ادامه دهید.

بازاریابی در وضعیت خراب بازار
بازاریابی در وضعیت خراب بازار

۱٫بازاریابی در وضعیت خراب بازار

این مطلب اولین چیزی است که در زمان های سخت و دشوار فراموش خواهد شد، در حالی که این زمان در اصل زمان، زمانی عالی برای ایجاد بازاریابی و کسب اطلاعات درباره ی نیاز های مردم می باشد.

هنگامی که شما جلوه ی خود را به جای کاهش دادن و نا امید شدن، افزایش بدهید، امید وار باشید،بلند شید و به دنبال کار بروید متوجه خواهید شد که بهترین عمل را انجام داده اید و از رقبای خود ده ها قدم جلو تر هستید. 

 

از سوی دیگر قطع ارتباط با مشتریان خود هنگام خرابی وضعیت بازار اخرین کاری می باشد که شما می خواهید انجام دهید. شاید هم این ممکن نباشد که مقدار زیادی از مبالغ و سرمایه ی را خرج بازاریابی و مشتریان خود نمایید، اما روش هایی خلاق و ارزان وجو دارد که به شما کمک می کند که بتوانید با کمترین خرج ممکن با مشتریان در ارتباط باشید.

 

برای مثال شما می توانید از طریق انتشار مقالات مطبوعاتی برای رویدادهای مهم مربوط به کسب و کار خود از تبلیغات خبری محلی از تبلیغات محلی دریافت کنید. سخت ترین بخش این عمل انتخاب زاویه ی درست برای تبلیغات است؛ اما اگر قادر به این کار بودید میتوانید توجه رساانه های اجتماعی را به سادگی جلب نمایید. همچنین اگر در کاری تخصص دارید می توانید با میدیریت بر کارگاه و یا اتاق کاری، مشتریان و بازدید کنندگان خود را به فردی که هستید اشنا سازید و انها را مشتاق سازید و در انها برای خود اطمینانی ایجاد نمایید.

 

در بازاریابی، برنامه ریزی نیز بسیار اهمیت خاصی دارد؛ اگر بازاریاب برنامه و یا نقشه ای برای هر موقعیت نداشته باشد و بی فکرانه تمامی کار های خود را انجام دهد، قطعا شکست خواهد خورد.

بازاریابی در وضعیت خراب بازار
بازاریابی در وضعیت خراب بازار

۲٫شبکه سازی و برقرای ارتباط

با وجود اینکه شبکه سازی کار مورد علاقه و پسند اکثر مردم نیست و هیچکس در یک بی نظمی و هرج و مرج اقتصادی علاقه ای به این کار ندارد ولی این راه حل یکی از بهترین منابع دسترس بسیار عالی برای ایجاد فرصتی مناسب برای فروش می باشد. و با انجام این کارشما می توانید مخاطبین خود را پیدا نمایید.

 

گسترش دادن مشتریان خود و برقراری ارتباط فکر بدی برای گذراندن زمان نمی تواند باشد. اما به این موضوع دقت داشته باشید که نباید تنها به دنبال جمع کردن تعدادی از مشتریان بدون هیچ هدفی باشید بلکه به جای کمیت باید کیفیت را در نظر بگیرید. باید سعی کنید این افراد به صورت تکی بشناسید و با انها در ارتباط باشید نه اینکه انها را فقط شماره ای در موبایل خود فرض نمایید.

 

شما نیاز دارید بیشتر از سخن گفتن، گوش کنید، شما باید تمرکز کنید و حواس خود را نسبت به چیزی که فرد مقابل در حال بیان است جمع کنید و باید طوری خود را جلوه دهید که به نظر برسد شما به حرفی که فرد مقابل شما می زند علاقه مند هستید.

با این امر شما خود را برای مخاطبین مقابل خود فردی جالب و محترم قرار خواهید داد و این کار به صورت خودکار برای شما مشتریان و مخاطبین بیشتر ایجاد می نماید.

هنگامی که نوبت به صحبت شما می رسد به یاد داشته باشید باید کمی از خود و اهداف سخن بگویید و به مقدار زیادی خودنمایی ننمایید. پس از اتمام گفت و گو با لحن ارام و کلماتی رسمی از فرد خداحافظی فرمایید و از انها درخواست تماس دوباره فرمایید.

بازاریابی در وضعیت خراب بازار
استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف

۳٫استفاده از شبکه های اجتماعی

همانند بازایابی و شبکه سازی، شبکه های اجتماعی نیز روش هایی موثر برای نجات در وضعیت بد اقتصادی می باشد. این روش یک روش بسیار کم هزینه و یا حتی رایگان می باشد که شما را برای جذب مشتریان بیشتر با کیفیت بیشتر و هفمند تر به دست بیاورید. وب سایت ها و نرم افزار هایی مانند linkdin,pinterest,instagram,facebook و.. روشی مناسب برای جذب مشتریان هستند و این قابلیت را به شما می دهد که با انها ارتباط برقرار نمایید.

 

این روش، اساسا درباره ی محتوا و اشتغال زایی می باشد؛ به صورت کلی یعنی اینکه شما باید با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف بتوانید با استفاده از محتوایی تولید می نمایید مشتریان خود جذب به شبکه های اجتماعی و محصولات نمایید و انها مشتاق به خرید نمایید.

 

این روش از بهترین روش های بازاریابی به حساب می اید.

برای کسب اطلاعات درباره ی دیجیتال مارکتینگ مقاله بازاریابی محتوا و اهداف مورد نظر در آن را مطالعه فرمایید.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید