در حال بارگیری...
سه سوال مهم، که باید قبل از انتخاب اینفلوئنسر ها از خودتان بپرسید
۰۷ مرداد

سه سوال مهم، که باید قبل از انتخاب اینفلوئنسر ها از خودتان بپرسید

سه سوال مهم، که باید قبل از انتخاب اینفلوئنسر ها از خودتان بپرسید

شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر آثار مختلف هیجان انگیزی ایجاد نموده است. یکی از این آثار و تحولات مهم و خیلی جذاب، اینفلوئنسر ها می باشند. اینفوئنسر ها اکثر اوقات افراد و مردم عادی هستند که توسط پست های جذاب و جالب خود به شهرت رسیده اند و دارای فالوور های زیادی شدند.

 

و یا امکان این قضیه است این افراد به صورت رسمی افراد معروف بودند.(برای مثال افرادی همانند خواننده ها، بازیگران، ورزشکاران معروف و….) و در غیر این دو صورت این اینفلوئنسر ها افرادی هستند که برای فالوورها و شهرت برند خود از پول استفاده نموده اند و تعداد زیادی فالوور برای خود خریداری نموده اند تا برند خود را در معرض دید قرار دهند.

 

مهم نیست که اگر دارید یک بازیگر، خواننده، ورزشکار و یا حتی یک فرد عادی را برای اینفلوئنسری خود انتخاب می نمایید، این مسئله دارای ریسک و تردید بالایی است و امکان اطمینان به این روش بسیار کم است.

 

ابتدا شما باید مخاطبین خود را بشناسید و علاقه های انها را نیز در نظر بگیرید و نسبت به علاقه ها و نیاز های آنها اینفلوئنسر هایی را انتخاب نمایید.

یکی دیگر از متودهای انتخاب اینفلوئنسر ها هدف شما از جذب مشتری است؛این به معناست که باسد نسبت به محصول و برند خود اینفلوئنسر هایی را انتخاب نمایید. برای مثال، اگر بیانگر و فروشنده وسایل ورزشی هستید بهتر است از اینفلوئنسر هایی استفادهخ نمایید که در رشته های ورزشی حرفه ای می باشند و مداما در شبکه های اجتماعی فعال هستند.

 

خوشبختانه هر پست، مکالمه، ویدیو و دیگرز محتوا ها داراری قابلیت هستند به نام پسندیدن و نادید گرفتن (like and don’t like) هستند؛ این قابلیت شما را قادر می فرماید که بتوانید با استفاده نگاه مردن در اطلاعات شخصی مخاطبین خود ببینید که آنها چه پست هایی را لایک نمودند و یا نادیده گرفته اند. شما با این امر می توانید سلیقه ها و مورد علاقه های مخاطبین خود را بدانید و نسبت آنها در انتخاب اینفلوئنسر های خود کمک بگیرید.

 

برای به دست آوردن اینفلوئنسر ها، هیچ راه میان بری وجود ندارد و شما باید خوب بر روی متود و معیار های برای انتخاب افراد خود تمرکز کنید و آنها را در نظر بگیرید تا به بهترین فرد ممکن برای این کار برسید که توسط آنها قادر به افزایش فالوور ها و یا حتی مشتریان خود شوید.

 

این را در نظر داشته باشید که اینفلوئنسر ها تاثیر بسیار زیادی بر برند شما دارند، پس حواس خود را به خوبی جمع کنید و کورکورانه این تصمیم بزرگ را نگیرید که بسیار پشیمان خواهید شد.

و حالا نکات مهم برای انتخاب اینفلوئنسر ها که باید شما بدانید.

آیا این اینفلوئنسرها با مخاطبین و برند شما سازگاری دارند؟
آیا این اینفلوئنسرها با مخاطبین و برند شما سازگاری دارند؟

۱٫آیا این اینفلوئنسر ها با مخاطبین و برند شما سازگاری دارند؟ و آیا از برند شما حمایت می نمایند ؟

شناسایی کردن مشتریان و مخاطبین هدفمند و نیازمند به برند خود، اولین قدمی است که در شروع کسب و کار و تجارت باید در نظر داشته باشید. اما این مهم است که افرادی را در نظر بگیرید که ماهیانه درآمدی مطلوب و کافی دارند و قادر به خرید از محصولات شما هستند.

 

این افراد را می توانید معمولا با استفاده از رادیو و تبلیغات تلویزیونی به دست آورید؛ اما شما به افرادی بسیار قوی تر مانند اینفلوئنسر ها برای تبلیغات کمپین خود نیاز دارید که بهتر در معرض دید بگیرید.

 

اولین قدم این است اطمینان حاصل فرمایید که هدف شما، ایجاد بازاری گسترده و در معرض دید قرار گرفتن است. این مسئله به این بستگی دارد که شما چه مقدار تبلیغاتی در تلویزیون دیدید و یا چه مقدار از آنها را در رادیو گوش داده اید و کل چه مقدار تبلیغ را تا به حال در نظر داشته اید.

 

اگر می بینید که شما افرادی به تعداد به مقدار ۵۰ تا ۶۰ نفر را برای خود به عنوان مخاطبین خود قرار دارید و حتی بالاتر از این تعداد بهتر است که اینفاوئنسر هایی را برای خود انتخاب کنید که با این گروه از افراد سازگار هستند و می توانند از انها برای تبلیغ اسشتفاده نمایند.

آیا مورد علاقه های فالوور های اینفلوئنسر های شما
آیا مورد علاقه های فالوور های اینفلوئنسر های شما

۲٫آیا مورد علاقه های فالوور های اینفلوئنسر های شما، با مورد علاقه های مخاطبین هدفمند شما یکی است ؟

شناسایی مخاطبین هدفمند خود در شرایط کلی به شما کمک می کمد تا به سوالات مهم دومی پاسخ دهید.

و این جاست که جستجو های عمیق تر اجتماعی، می تواند سود سهام واقعی شما را پرداخت نمایید و به شما اجازه می دهد به بیشتر چیز هایی مانند جنسیت و سن وسال اهمیت دهید و هدف خود را دنبال نمایید.

از اطلاعات مختلفی که از فالوور های اینفلوئنسر های خود در دست استفاده کنید تا بتوانید از آنها در بازاریابی هدفمند خود استفاده نمایید.

برای مثال اگر مخاطبین علاقه من به ورزش کردن و وسایل ورزشی، کفش ها، فیلم ها و.. هستند اما فالوور ها اینفلوئنسر های شما از کت و شلوار، محصولات غذایی خوششان می آید و واقعا علاقه ای به محصولات شما ندارند، پس صد در صد سرمایه گذاری بر این فرد کاری کاملا اشتباه است که به زودی پشیمان خواهید شد.

پس حتما بر انداز کردن علاقه های مخاطبین خود و مخاطبین اینفلوئنسر های را در نظر داشته باشید که مسئله ای بسیار مهم می باشد.

آیا این اینفلوئنسر ها از قبل طرفدار و حمایت کننده ی برند شما بوده اند؟
آیا این اینفلوئنسر ها از قبل طرفدار و حمایت کننده ی برند شما بوده اند؟

۳٫آیا این اینفلوئنسر از قبل طرفدار و حمایت کننده ی برند شما بوده است ؟

قطعا پیدا کردن فردی که هم به برند شما علاقه مند بوده و هم از قدرت فالوور برخوردار است نکته ای بسیار مثبت و مطلوب می باشد که باید تمامی شما در نظر داشته باشید. این افراد که همواره علاقه مند به برند شما بودند و از آن حمایت می کردند صد در صد تبلیغات شما را باعلاقه ای بیشتر و قیمتی کمتر برای شما انجام دهند.

برای مثال، یک شرکت تولید پوشاک با استفاده از افرادی معروفی که به برند آن علاقه دارند و پست کردن آن در پیج خود به صورت خودکار برای این فرد تبلیغ خواهد کرد و این برند نیز به پرداخت هزینه ای برای این کار نداشته است.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر آنها از شما روی بر دارند و از کیفیت اجناس شما انتقاد نمایند، تقریبا احتمال ورشکست شما به ۱۰۰ خواهد رسید که برای شما بسیار نامطلوب می باشد.

پس حتما کیفیت محصولات خود را به بهترین آن برسانید و آن را در بهترین خود قرار دهید.

برای اطاعات بیشتر درباره ی اینفلوئسر ها و کاربرد انها حتما مقاله همکاری با اینفلوئنسر اینستاگرا م را مطالعه فرمایید

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید