بازاریابی شبکه های اجتماعی
۲۲ مرداد

۶ نکته ی مهم که بازاریابی شبکه های اجتماعی شما را ساده سازی می نماید

۶ نکته ی مهم که بازاریابی شبکه های اجتماعی  شما را ساده سازی می نماید

آیا به دنبال این هستید که بتوانید مراحل بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را انجام برسانید ؟

آیا به دنبال روش هایی هستید که قادر به افزایش سودمندی خود باشید ؟

به وجود آوردن چند نمونه تغییر در بازاریابی شبکه های اجتماعی باعث می شود که بتوانید پیشرفت خود را ساده تر پیش ببرید، بهتر خود را تقویت نمایید و زمان آزاد بیشتر را برای خود ایجاد نمایید.

در این مقاله، به این پی خواهید برد که چطور می توانید با رعایت این هشت نکته ی کلیدی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را سودمند تر نمایید.

ROI در بازاریابی شبکه های اجتماعی
ROI در بازاریابی شبکه های اجتماعی

۱.بر سکوی اجتماعی که دارای بیشترین ROI (معیار ارزیابی سود) شما می باشد، تمرکز نماید.

سعی کنید برای به دست آوردن بهترین نتیجه، از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده نمایید که بالاترین درصد ROI را برای شما به ارمغان می آورند. اگر سکو ی اجتماعی برای شما به هیچ گونه ای سودمند نیست، پس وقت خود را در این شبکه ی اجتماعی به هدر ندهید؛ سعی کنید زمان خود را در شبکه ی اجتماعی بگذرانید که بتوانید بهترین سود را از آن به دست آورید.

بعد از این که تمامی اعداد و محاسبه های خود انجام دادید به این مسئله نیز فکر کنید که کدام یکی ازر شبکه های اجتماعی برای شما بهترین مشتری را در خد دارد؛ شما باید سکوی اجتماعی را در نظر بگیرید که مشتریان را برای شما بع ارمغان می آورد که برای زمان با شما هستند و دارای ROI (سودمندی) بالایی برای شما نیز می باشند.

اما برای انتخاب بهترین شبکه ی اجتماعی با بالاترین درصد (ROI)، بیشترین مشتریان ماندگار و بیشترین مقدار درآمد، نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید و در نظر داشته باشید.

. چنل های شبکه های اجتماعی خود را با یکدیگر مقایسه نمایید و بهترین آنها را با بالاترین درصد فعالیت و بیشترین مقدار اشتغال زایی را می یابید.

. سپس بین این شبکه های اجتماعی که پیدا نموده اید باید یکی از آنها که بیشترین بازخورد را در آن در یافت نموده اید را انتخاب نمایید

. سعی کنید در یک شبکه ی اجتماعی که یافته اید بیشترین درصد تلاش را داشته باشید تا بتوانید بیشترین درصد اشتغال زایی را برای خود ایجاد نمایید و درآمد بیشتری را کسب نمایید.

با انجام این مراحل بسیار ساده شما می توانید در کمترین زمان، بهترین سکوی اجتماعی را برای خود بیابید و بیشترین درصد درآمد را دریافت نمایید.

ابزار مدیریت بازاریابی شبکه های اجتماعی
ابزار مدیریت بازاریابی شبکه های اجتماعی

۲.از ابزار های مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

این به معنا نیست که با خود فکر کنید که چون دیگران نیز در حال استفاده از این ابزار هستند، شما هم باید استفاده نمایید.

 نه بلکه این معناست که اگر شما نیز از این ابزار ها استفاده نمایید، تنها کار خود ساده تر می نمایید و زمان آزاد بیشتری را برای به وجود می آورید.

برای مثال، می توانید از ابزار ها و نرم افزار هایی همانند Buffer, socialoomph, hootsuite و.. برای پست گذاری خود استفاده نمایید.

پست گذاری دوباره ی پست های قدیمی
پست گذاری دوباره ی پست های قدیمی

۳.از پست های قدیمی دوباره استفاده نمایید.

اگر شما در شبکه های اجتماعی قدیمی خود از محتوایی بسیار جالب استفاده نمودید که اشتغال زایی زیادی برای شما ایجاد کرده است، سعی کنید آن را دوباره برای استغال زایی بیشتر استفاده نمایید.

شاید برای شما سوال باشد که آیا این امر مردم را اذیت نمی کند ؟

نه به این دلیل که این محتوا باید به مقداری خوب باشد که توجه دوباره ی این مخاطبین خود را به سمت خود جلب نماید و برای آنها خاطراتی را زنده نماید.

شما می توانید از Buffer, Edgar, Repurpose  استفاده نمایید تا پست های قدیمی خود را باز پست نمایید.

Edgar این قابلیت را به شما می دهد تا بتوانید از فیلتر های مختلف، متون در عکس و… برای عکس ها خود نیز استفاده نمایید.

برای بازاریابی خود برنامه ای را طراحی نمایید
برای بازاریابی خود برنامه ای را طراحی نمایید

۴.برای محتو های برنامه ای را طراحی نمایید.

کلید این کار، این است که شما باید زمان خود را در نظر بگیرید و سعی کنید در کمترین زمان به کار های خود برسید.

اگر شما دارای محتوایی برای اشتراک هستید، کار شما بسیار آسان تر است، اما اگر محتوایی برای اشتراک گذاری ندارید و باید برای خود محتوایی را تولید نمایید این مسئله امکان دارد زمان زیادی از شما بگیرد.

اما این امر نیز حل شدنی است؛ می توانید با برنامه ریزی تولید محتوای خود در زمان صرفه جویی نمایید.

سعی کنید پس از تعیین کردن برنامه ی محتوایی خود، به آن پایبند باشید تا در طی زمان بتوانید هر محتوایی را در زمانی بسیار کمتر ایجاد نمایید.

اشتراک گذاری همزمان پست خود در تمامی شبکه های اجتماعی خود
اشتراک گذاری همزمان پست خود در تمامی شبکه های اجتماعی خود

۵.در تمامی شبکه های اجتماعی خود همزمان اشتراک گذاری نمایید.

آیا شما نیز شبکه های اجتماعی مختلفی استفاده می نمایید ؟ به جای اینکه به هر یک از شبکه های اجتماعی خود به صورت تکی بروید سعی کنید که محتوای خود را در تمامی شبکه های اجتماعی به صورت یکجا و با یک کلیک به اشتراک بگذارید.

و حالا روش انجام این امر با استفاده از Buffer.

مقاله مورد نظر خود را بیابید و بر روی علامت Buffer در بالای مرورگر خود استفاده نمایید. (حتما مطمئن شوید همه ی اکانت های خود در این وب سایت وجود دارد)

سپس بر روی add queue برای اضافه کردن متن کلیک کنید.

بعد از این امر می توانید از گزینه ی اشتراک چند تایی استفاده نمایید تا بتوانید همزمان پست خود را در شبکه های اجتماعی خود در اشتراک بگذارید.

از این نرم افزار و یا وب سایت حتما برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده نمایید.

اشتغال زایی نمایید.
اشتغال زایی نمایید.

۶.اشتغال زایی نمایید.

یکی از تکنیک هایی کمتر انجام شده در بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که شما بتوانید هنگامی اشتغال زایی نمایید که نیازی ندارید.

اما اشتغال زایی هیچ وقت امری ساده نبوده است و زمان بسیاری زیادی را صرف خود کرده است.

اما شما می توانید به سادگی با استفاده از mention برنامه ای را برای خود در نظر بگیریم و ببینید که افراد در چه مطالبی از پیج شما در حال اشتغال زایی هستند.

برای تنظیم کردن اعلان های گوگل می توانید به وب سایت www.google.com/alerts  بروید و موضوعاتی را که شما می خواهید درباره ی آنها اعلان دریافت نمایید را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه ی create alerts کلیک کنید.

اشتغال زایی از بهترین روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد که باعث می شود تا بتوانید تعداد مشتریان خود را به حد مناسبی افزایش دهید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی بازاریابی شبکه های اجتماعی پیشنهاد می کنیم مقاله ی تصاویر در بازاریابی را مطالعه فرمایید

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید