در حال بارگیری...
قوانین مهم در راستای مدیریت موفقیت آمیز بر تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی خود
۲۷ شهریور

با رعایت این قوانین شبکه های اجتماعی خود به راحتی مدیریت نمایید

۸ قانون مهم در راستای مدیریت موفقیت آمیز بر تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی خود

شبکه های اجتماعی از بهترین ابزار موجود در راستای بازاریابی و ایجاد کسب و کار می باشند اما مدیریت بر تلاش های بازاریابی شبکه های اجتماعی خود کار آسانی نمی باشد؛
به این علت که شبکه های اجتماعی این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید با استفاده از بازاریابی هدفمند و جذب مشتریان بیشتر در کمترین زمان ممکن، کسب و کار خود را تقویت نمایید.

این مهم است که شما بتوانید با استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی، برند خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید و یا حتی کسب و کاری که شروع کردید را در این سکو های اجتماعی برند سازی نمایید.

گرچه با وجود مقدار زیادی از حساب های کاربری و شبکه های اجتماعی، بازریابی با استفاده از این ابزار مقداری گیج کننده و گنگ می باشد.

در گذشته، استفاده از تنها یک حساب کاربری در یک شبکه ی اجتماعی برای فعالیت کافی بود اما امروزه استفاده از ۲ یا ۳ شبکه ی اجتماعی از استاندارد های بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزی می باشد که همه ی ما از آن پیروی نماییم.

شما می بایست از شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک و توییتر شروع نمایید و اگر مایل بودید سپس حساب کاربری در اینستاگرام و پینترست نیز ایجاد نمایید و اگر هم مایل فعالیت حتی بیشتر در شبکه های اجتماعی بودید می توانید از لینکدین نیز که شبکه ی اجتماعی بسیار عالی می باشد نیز استفاده نمایید.

خیلی از کسب و کار های امروزی برای حداکثر استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی، آژانس هایی را استخدام می نمایند و از آنها در راستای مدیریت کسب و کار و جذب مشتری استفاده می نمایند.

پست گذاری روزانه و اشتغال زایی یا استفاده از پست ها از اعمالی می باشد که شما باید رعایت نمایید، اما برای افرادی که به تازگی کسب و کاری را در شبکه های اجتماعی آغاز نمودند، این امر، امری بسیار گنگ و گیج کننده می باشد.

پس برای کمک به شما ۸ قانون مهم و موثر را در راستای مدیریت بر بازاریابی شبکه های اجتماعی شما آماده نمودیم که امیدواریم کاربردی باشد.

قانون اول: برنامه ی خود را مشخص نمایید.

برای پست گذاری بهتر سعی کنید زمانی را در ابتدای هفته در نظر بگیرید تا برنامه های پست گذاری خود را مشخص نمایید.

تصمیم بگیرید که چگونه محتوایی را می خواهید به انتشار بگذارید و چه زمانی را برای پست این محتوا در نظر دارید و آن را بنویسید.

بر روی تقویم خود را ایده های خود را بنویسید و یا سعی کنید تاریحخ برنامه ریزی هی خود را نیز ثبت نمایید تا بتوانید ایده های خود بعدا بررسی نمایید.

سعی کنید از محتویات خبری مرتبط، حقایق جالب و محتویات جذاب دیگر استفاده نمایید تا بتوانید صفحه ی خود را متفاوت و خلاقانه نگه دارید تا مخاطبین بیشتری را به کسب و کار خود جذب نمایید.

برای مثال، اگر روز تعطیلی در راه است (همانند روز مادر) سعی کنید محتوایی را در رابطه با روز مادر تولید نمایید و آن را در صفحات خود به اشتراک بگذارید تنا بتوانید ذهنیت مثبت در مخاطبین خود ایجاد نمایید.

سعی کنید این نمونه از پست ها را از قبل برنامه ریزی نمایید. به این دلیل که شاید این نمونه از پست ها زمان و تلاش بیشتری در راستای تولید در بر بگیرند اما بیخیال نشوید و سعی کنید همیشه صبور باشید.

اهمیت برنامه ریزی
در بازاریابی شبکه های اجتماعی، برنامه ریزی از مهم ترین اعمالی می باشد که شما باید هنگام آغاز کسب و کاری در نظر بگیرید و آن را رعایت نمایید.

قانون دوم: موضوع پست های خود را در نظر بگیرید.

هنگامی که قصد دارید برنامه ی پست گذاری خود را مشخص نمایید، سعی کنید موضوع و تم پست های خود را نیز مشخص نمایید

هنگامی صفحه ی خود را سرشار از عنوان ها و موضوعات مهم و متفاوت می نمایید می توانید ارزش صفحه ی خود را افزایش دهید.

برای مثال اگر رویدادی شروع به انجام شما نیز سعی کنید محتوایی را در رابطه با این رویداد بارگذاری نمایید تا شما نیز بخشی از این رویداد مهم باشید.

استفاده از موضوعات مختلف اما مرتبط به کسب و کار خود به مخاطبین ذهنیت پیش فرض خواهد داد که کسب و کار شما در چه رابطه است و پست بعدی در رابطه با چه چیزی خواهد بود.

استفاده از موضوعات مختلف در صفحه ی خود و متنوع نمودن آن به شما کمک می نماید تا بتوانید مخاطبین جدید بیشتر را جذب نمایید و افراد بیشتری را مشتاق به فعالیت در صفحه ی خود نمایید.

تنوع در بازاریابی شبکه های اجتماعی، از جذاب ترین نکات ممکن در راستای جلب توجه مخاطبین و مشتریان جدید می باشد که به کسب و کار شما بسیار کمک می نماید.

قانون سوم: شبکه های اجتماعی مورد نیاز خود را بیابید.

گاهی اوقات شما نمی توانید تمامی زمان خود را در راستای انتشار یک پست در همه شبکه های اجتماعی مختلف نمایید؛ اگر همینطور است شما باید از حداکثر دو یا سه شبکه ی اجتماعی در راستای بازاریابی استفاده نمایید و مداما بر روی آن تمرکز نمایید.

به این فکر کنید که هدف شما از بازاریابی شبکه های اجتماعی چه می باشد و چه هدفی را دنبال می نمایید و سپس به این فکر کنید کدام یک شبکه های اجتماعی می توانند به شما بیشتر در راستای تقویت کسب و کار شما کمک نمایند.

برای مثال، اگر شما به دنبال این هستید که کارکنان جدیدی را بیابید، لینکدین بهترین شبکه ی اجتماعی در راستای یافتن کارکنان جدید می باشد.

اگر هم به دنبال زیبایی ظاهری و استفاده از تم های مختلف در راستای تقویت کسب و کار خود هستید، می توانید از پینترست و یا اینستاگرام استفاده نمایید تا بتوانید حس و حالی متفاوت را در مخاطبین خود ایجاد نمایید؛ این دو شبکه ی اجتماعی این اجازه را به شما می دهد تا بهتر از قبل مخاطبین جدید را به کسب  و کار خود هدایت و جذب نمایید.

اما این را در نظر داشته باشید که باید از شبکه اجتماعی استفاده نمایید که مرتبط با موضوع و شخصیت کسب و کار شما می باشد و می توانید در شبکه ی اجتماعی انتخاب شده به راحتی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را تقویت نمایید و مشتریان هدفمند خود را بیابید.

قانون چهارم: شبکه های اجتماعی فرعی خود را نیز انتخاب نمایید

شبکه های اجتماعی دیگر نیز همانند شبکه های اجتماعی مورد نیاز شما با ارزش می باشند و باید از این شبکه های  اجتماعی دیگر نیز باید استفاده نمایید تا قادر به تقویت حتی بیشتر کسب و کار خود باشید.

سعی کنید به این شبکه های اجتماعی نیز نه روزانه اما حداقل هفتگی نیز توجهی داشته باشید و در آنها پستی را به انتشار بگذارید.

شما همیشه می توانید از پست های شبکه های اجتماعی دیگر خود استفاده نمایید و در شبکه های اجتماعی فرعی خود از آنها استفاده نمایید.

هدف کلی شما باید بازاریابی شبکه های اجتماعی، اشتغال زایی و جذب مشتریان جدید باشد و شبکه های اجتماعی فرعی همانند شبکه های اجتماعی مورد نیاز و اصلی شما به شما کمک می کنند اما به مقدار کمتر؛ ولی این را در نظر داشته باشید که باید سعی کنید حداکثر استفاده را ازهر گونه شبکه ی اجتماعی داشته باشید چون حتی کوچکترین کمک ها نیز برای کسب و کار شما موثر می باشند.

قانون پنجم: ساعت پیک خود را بررسی نمایید.

ساعت پیک چیست؟
ساعت پیک این معناست که بدانید در چه ساعتی مخاطبین شما بیشترین درصد فعالیت را در صفحه ی شما دارند و بیشتر از زمان های دیگر در پیج شما اشتغال زایی می نمایند.

بعد از اینکه شبکه های اجتماعی مورد اصلی و فرعی خود را انتخاب نمودید و برنامه ی فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی مشخص کردید، زمان به این می رسد که بررسی نمایید و ببینید که بیشترین اشتغال زایی شما در چه ساعتی انجام می شود.

هر شبکه ی اجتماعی موقعیت و زمان مختلفی را برای پست گذاری و فعالیت خود دارد و هر شبکه ی اجتماعی نیز ساعت پیک خود را دارد پس سعی هر دوی این متود ها را بررسی و محاسبه نمایید تا بتوانید بهترین استفاده را از بازاریابی شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.

در برخی از شبکه های اجتماعی شما نیازمند انمتشار یک و یا دو پست در روز می باشید تا  اشتغال زایی مورد نیاز را انجام دهید اما در برخی از شبکه های اجتماعی همانند توییتر شما باید سعی کنید روزانه بیش از ۱۰ پست به انتشار بگذارید تا بتوانید بیشترین درصد اشتغال زایی را ایجاد نمایید.

مخاطبین شبکه های اجتماعی در ساعات مشخصی در روز اشتغال زایی می نمایند و فعالیت خود را نشان می دهند، شما نیز باید سعی کنید که در این ساعات روز محتوای خود را به اشتراک بگذارید تا بتوانید حداکثر استفاده را از فعالیت خود در شبکه های اجتماعی نمایید.

قانون ششم: کمک بگیرید.

 و حالا که تمامی اطلاعات در رابطه با فعالیت در رابطه با شبکه های اجتماعی دریافت نمودید این امکان وجود دارد که بازاریابی شبکه های اجتماعی برای شما کمی سخت ودشوار باشد. در این موقعیت شما می توانید از آژانس های مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده نمایید تا بتوانید برنامه های خود را بسیار سریعتر از قبل پیش ببرید و فشار مدیریت خود را به مقدار زیادی کمتر نمایید.

و اگر هم قادر به مدیریت بر شبکه های اجتماعی خود هستید و می توانید زمان مناسبی را در راستای این امر در نظر بگیرید به آن عمل نمایید اما روش ها و یا نرم افزار های مورد نیاز این امر را نمی دانید، متن زیر را مطالعه نمایید.

ابزار هایی همانند hootsuit و یا buffer از معروف ترین و کاربردی ترین ابزار های موجود در راستای مدیریت بر شبکه های اجتماعی می باشد که بسیار موثر می باشند.

شما می توانید با استفاده از این ابزار اشتغال ایجاد شده توسط شبکه های اجتماعی خود، میزان فعالیت و متود های دیگر خود را در نظر بگیرید و آنها را بررسی نمایید.

یکی دیگر از قابلیت خوب این نرم افزار ها، قابلیت زمان بندی پست شما می باشد. شما می توانید با تنظیم زمان مورد نظر خود، این پست اشتراک گذاری می شود.

برای مدیریت بر بازاریابی شبکه های اجتماعی خود هیچ عیب و اشکال وجود ندارد که از این ابزار استفاده نمایید بلکه این نکته ای مثبت است که شما از ابزاری معتبر در راستای تقویت بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده می نمایید.

قانون هفتم: مقدار زیادی عکس تهیه نمایید.

یکی از موثرترین نوع محتوا در شبکه های اجتماعی عکس ها می باشند. سعی از عکس های تولید شده توسط خود شما استفاده نمایید تا بتوانید بیشترین جذابیت را ایجاد نمایید.

همانطور که در آغاز هر هفته شما زمانی را در نظر می گیرید تا برنامه ی پست گذاری خود را تنظیم نمایید، سعی کنید برنامه ای را برای عکس های که مایل به انتشار در صفحه ی خود هستید را نیز انتخاب نمایید و آن را بررسی نمایید.

کیفیت تصاویر امروزه بسیار عالی می باشد و به پیکسل های زیادی برای نمایان شدن نیاز ندارد و شما می توانید به سادگی با استفاده از تلفن همراه خود عکس جذابی تهیه نمایید و از آن در محتوای خود استفاده نمایید.

هنگامی که شما از تصاویر تولید شده توسط خود در صفحه ی شبکه های اجتماعی خود استفاده می نمایید به مخاطبین خود این معنا می رسانید که شما محتوای مخصوص خود را دارید و از کپی رایت استفاده نمی نمایید.

قانون هشتم: اینفلوئنسر ها را دنبال کنید.

افرادی که در سال های قبل به دنبال معروف شدن در شبکه های اجتماعی بودند و سعی می کردند تعداد مخاطبین خود را در شبکه های اجتماعی افزایش تا بتوانند کسب در آمد نمایند، امروزه اینفلوئنسر نامیده می شوند.

اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند؟
اینفلوئنسر ها افرادی هستند که دارای تعداد زیادی از مخاطبین اجتماعی در شبکه های اجتماعی می باشند می توانند به شما کمک کنند تا بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را تقویت نمایید.

این افراد می توانند به سادگی محصولات شما در معرض دید قرار دهند و اشتغال زایی شما را بیشتر از همیشه افزایش دهند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، بیشترین مقدار از مخاطبین را به سمت کسب و کار خود جذب نمایید.

اما به این دقت داشته باشید که باید از اینفلوئنسر های مناسب و مرتبط برای کسب و کار خود استفاده نمایید تا بتوانید بیشترین استفاد هرا از این افراد داشته باشید.

بیشترین درصد از فعالیت اینفلوئنسر ها در اینستاگرام می باشد پس اگر شما نیز از اینستاگرام مارکتینگ استفاده می نمایید سعی کنید از اینفلوئنسر ها استفاده نمایید.  

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با بازاریابی شبکه های اجتماعی مقاله ی ۸ نمونه تاثیرات بازاریابی شبکه های اجتماعی در بلاگ یا وب سایت را مطالعه نمایید.

برای بررسی آشیو مقالات مرتبط با بازاریابی شبکه های اجتماعی بر دکمه سبز رنگ کلیک نمایید.

 

این مقاله هم جالبه!
آموزش سئو به زبان ساده

مقالات منتشر شده ی اخیر در رابطه با بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید