در حال بارگیری...
5 نکته ی مهم روانشناسی برای تقویت پست های شبکه های اجتماعی
۰۱ مرداد

۵ نکته ی مهم روانشناسی  برای تقویت پست های شبکه های اجتماعی

۵ نکته ی مهم روانشناسی  برای تقویت پست های شبکه های اجتماعی

ایا به دنبال ایجاد اشتغال در شبکه های اجتماعی هستید؟

ایا به دنبال نکاتی برای تقویت پست های خود درحال انتشار در شبکه های اجتماعی هستید ؟

برای ایجاد اشتغال بیشتر، نیاز است که شما ظاهر پست و یا محتوای خود را به اندازه ای زیبا نمایید که اعماق احساسات مخاطبین شما تاثیر بگذارد.

در این مقاله، به ۵ نکته ی مهم روانشناسی  برای تقویت پست های شبکه های اجتماعی پی خواهید برد که به شما بسیار کمک خواهد کرد.

مخاطبین
مخاطبین

۱٫عکس ها با مخاطبین شما صحبت می کنند.

عکس های شما اولین چیز هایی هستند که با مخاطبین شما ارتباط برقرار می کنند. این عکس ها  دری به سوی محتوا ها هستند و اولین چیزی است که چشمان مخاطبین شما را به خود  جلب می کند و او را به سمت پیج شما هدایت می کند.

این مسئله خیلی اهمیت دارد که شما تلاش می کنید چه موضوع را در پست خود بیان می کنید و به دنبال بیان چه محتوایی در پست های خود هستید.

برای مثال، شرکت معروف ساخت نوشابه های انرژی زای ردبول در پست ها و محتوا های خود بیانگر این است که از زندگی لذت ببرید و همیشه به دنبال ماجراجویی جدید تر روزانه باشید.

یک عکس خوب در شبکه های اجتماعی، تاثیری بسیار مثبت برای جلب توجه دارند. این امر باعث می شود که پست شما با خاص بودن خود از نظر مخاطبینی که مداما در حال تماشای پست های دیگر است، جذاب به نظر برسد و انها بر روی پست شما کلیک کنند. برای مثال کوکا کولا با ایجاد تنوع رنگ در پست های خود باعث شده که مردم زیادی پست های این شرکت را ببینند و باعث شهرت این شرکت در شبکه های اجتماعی شده است.

عکس های شما نیز باید مربوط به مشتریان و مخاطبین هدفمند شما باشد و انها را باید وادار به تماشای پست شما نماید.

برای مثال، زپوس (zappos) تصاویری مختلف از کفش ها و محصولات پوشاکی دیگر این شرکت در پیج فیس بوک خود اپلود می کند تا محصولات خود را به دیدار مخاطبین نیازمند خود قرار دهد.

ارتباط رنگی
ارتباط رنگی

۲٫ارتباط رنگی.

برند هایی که بهترین رنگ های ممکن را انتخاب می کنند برند هایی هستند که در شبکه های اجتماعی بیشترین اشتغال را به وجود می اورند.

قبل از اینکه محتوای خود را به انتشار بگذارید بهتر است که رنگی که برای برند خود در نظر بگیرید؛ انتخاب رنگی شما باید طوری باشد که نه تنها باز گوی برند شما باشد بلکه باید از نظر روانشناسی بر مخاطبین شما تاثیر مثبت بگذارد.

راب روسو برای برند خود رنگی متفاوت در نظر پرفته است باعث می شود این برند با بقیه ی برند ها متفاوت باشد و اولین برندی باشد که عکس های مختلف اطراف ان به چشم به نظر بیاید. این استراتژی روانشناسی، استراتژی است که شما باید در نظر داشته باشید و سعی کنید در برند خود به کار ببرید. این شرکت همچنین با قرار امضا  یا لوگوی با رنگی نسبتا ارامش بخش در تمام شبکه های اجتماعی خود احساس از امنیت در ذهن مخاطبین خود ایجاد نموده است که امری بسیار مطلوب و جذاب برای مخاطبین می باشد.

اشتغال
اشتغال

۳٫کلمات باعث عمل و ایجاد اشتغال می شوند.

بعد از اینکه توجه مشتریان خود را به پست های خو با ایجاد جذابیت جب کردید، نوبت به این می رسد که توضیحات خود را مشخص کنید.

قانون جذابیت مردم این می باشد که شما توضیحات خود را با کلماتی شروع کنید که مخاطبین هدفمند و نیازمند به شما انها با علاقه مطالعه فرمایند.

برای مثال، برای ایجاد کنجکاوی که مخاطبین شما را مشتاق به مطالعه مطلب وارد شده فرمادید این است از جلمات سوالی  کی ، کجا ، چرا و… استفاده نمایید تا مخاطبین خود را وادار به خواندن بقیه توضیحات نماید.

ارتباط احساساتی
ارتباط احساساتی

۴٫ارتباط احساساتی و عواطفی

ارتباط برقرار کردن با مخاطبین خود در سطح احساسی می تواند امری بسیار مثبت ومطلوب باشد. به خصوص اگر محتوا و عکس شما پیامدی بسیار خوشحال کننده و مثبت داشته باشد.

ادیداس در فیس بوک خود با انتشار ابراز احساسات قهرمانان ورزشی مختلف، مسیری جدید برای جلب توجه و جذب مشتریان خود یافته است.

ممکن است ندانید اما، هر پستی که شما در شبکه های اجتماعی انتشار می هید به نحوه ای در حال ابراز احساسات مختلفی هستید. حتی زمانی که پستی کسل کننده اپلود می کنید چه خواسته یا نا خواسته احساسی برای مخاطبین خود ایجاد می نمایید.

سعی کنید برای ایجاد احساسی مثبت و مطلوب در مخاطبین خود پست هایی با محتوایی خوب و دوست داشتنی انها خوشحال و احساس شادی به انها عرضه کنید تا انها نیز به سرعت وارد پست شما شوند.

برای مثال شرکت مواد غذایی oreo برای جذابیت بیشتر پست های خود از نکات مثبت شکلات تعریف می نماید.

گفتو گو شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

۵٫اشتغال یابی گفتگو

اینکه چطور شما خود را برای مشتریان تعریف می کنید بر نحو برقراری ارتباط انها تاثیر می گذارد.

بهترین راه برای این امر این است که شما برای پست های خود سوالی را طرح کنید و از انها درخواست نظرات نمایید.

این امر باعث اشتغال بیشتر در پست های شبکه های اجتماعی شما خواهد شد

برای اطلاعات بیشتر درباره ی دیجیتال مارکتینگ مقاله ی دیجیتال مارکتینگ و رسانه های اجتماعی 

مطالعه فرمایید

آزانس دیجیتالی یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید