در حال بارگیری...
شبکه های اجتماعی |کسب و کار و شبکه های اجتماعی
۰۶ مرداد

شبکه های اجتماعی |کسب و کار و شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

این روزها دیگر همه افراد از ویژگی ها و قابلیت های شبکه های اجتماعی آگاهی دارند و می دانند با توجه به حضور فعال کاربران در رسانه های اجتماعی حضور بهتر و بیشتر و اگاهانه آنها را در این دنیای دیجیتال می طلبد .فرقی نمی کند که شما کسب و کار کوچکی دارید یا صاحب یک برند معروف هستید ، باید بدانید که این روزها شبکه های اجتماعی با زندگی افراد گره خورده اند و شما هستید که باید با دانش و آگاهی کافی بتوانید کسب و کار خودتان را در دنیای آنلاین به کاربران همیشه فعال در این دنیای مجازی بشناسانید .

شبکه اجتماعی چیست ؟

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مکان هایی هستند برای کاربران ، که در آن می توانند با هم گفتگو و تعامل داشته باشند . در دهه اخیر توجه بسیاری از افراد به این شبکه های جلب شده است . به گونه ای که دیگر تقریبا تمامی افراد با اندک شناختی می توانند در این شبکه های حضور داشته باشند و حتی تولید محتوا بکنند . و دیگر این یک طرفی بودن دنیای وب از بین رفته است . در گذشته یک نفر تولید محتوا می کرد و چندین نفر استفاده می کردند ( یک به چند ) ولی امروزه با توجه به تعامل افراد در شبکه های اجتماعی این سیستم به ” چند به چند  ” تغییر یافته است . و این امر باعث شده است که صاحبان کسب و کارها فعالیت خود را چندین برابر کنند چرا که مسئولیت آنلاین آنها در قبال مشتریان به شدت افزایش یافته است . آنها باید به طور مستمر با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشند ، علایق و رفتار  آن ها را زیر نظر داشته باشند و با توجه به تغییر در علاقه و انتظارات آنها ، قدم در اصلاح شیوه و روش کاری خود بردارند .

شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید بدانید که استفاده از شبکه های اجتماعی یک امر زودگذر نیست و با توجه به استقبال مردم از شبکه هایی مانند فیسبوک ، اینستاگرام ، توییتر ، لینکدین و .. باید بتوانید کسب و کار خود را قوی تر کنید ، چرا که تمام دنیا و کسب و کارها تحت تاثیر توسعه این شبکه ها قرار گرفته  است  .

آیا کسب و کار من هم نیازمند شبکه های اجتماعی است ؟

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

همان طور که گفتیم شما چه کسب و کار کوچکی باشید چه صاحب برندی معروف ، باید بتوانید با مشتریان خود تعامل داشته باشید و از نظرات و علایق آنها با خبر باشید و این امر به جز از طریق شبکه های اجتماعی میسر نخواهد شد . چرا که تقریبا تمامی افراد با حضور در فضای آنلاین نیازهای خود مانند خرید ، فروش و سرگرمی را برطرف می کنند .

شما باید بتوانید با حضور در این شبکه ها ، مشتریان خود را به دست آورید و با آنها تعامل کنید . باید بتوانید یک رابطه مستحکم بین کاربران و مشتریان و برند خود بسازید . پیدا کردن مشتری و تبدیل آن به مشتری دائمی می تواند بخشی از موفقیت و دارایی شما در دنیای دیجیتال و آنلاین باشد ، چرا که این مشتری است که می تواند محصول وخدمات شما را به یک برند تبدیل کند . مشتری ها می توانند با حمایت از برند شما  در شبکه های اجتماعی ، آن را به بسیاری از افراد دیگر نیز معرفی کنند .

به این نکته آگاه باشید که نمی توانید با صرف هزینه از حمایت و پشتیبانی مشتریان خود بهره مند شوید . حمایت مشتری از شما به تعامل مستمر و مثبت شما با مشتری بدست می اید ، که آن هم در نتیجه موفق یک خرید و خدمات خوب از سمت شما برای مشتری می باشد .

حمایت از مشتری و پاسخ به نیازها و سوالات او باعث می شود که مشتری شما خود به خود تبدیل به یک بازاریاب حرفه ای برای شما بشود و نظرات و تجربه خود را درباره برند شما را در شبکه های اجتماعی با دیگران در میان بگذارد .

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

شما به عنوان یک برند ، ابتدا باید به شناخت کافی از رفتار مشتریان خود دست پیدا کنید . باید بدانید که آنها به دنبال چه چیزی هستند ؟ ، در رابطه با برند شما چه چیزی را دوست دارند ؟ ، چه نوع محتوایی را می پسندند ؟ ، با توجه به این اطلاعات باید بتوانید مشتریان را با خودتان همراه کنید و حمایت آنها را داشته باشید و البته در نظر داشته باشید که ساخت این روابط با مشتریان زمانبر است .

حتی الامکان با مشتریان خود گفتگوی آنلاین داشته باشید ، با این کار به مشتری خود نزدیک تر می شوید و بهتر می توانید روی آن تاثیر گذار باشید  و داده هایی را به مشتری بدهید که او را به سمت برند شما بکشاند که نتیجه آن می شود ، افزایش مثبت ورودی سایت شما و بهتر شناخته شدن برند تان و در نهایت خرید مشتری از شما .

شما باید بتوانید از شبکه های اجتماعی مانند یک سکوی پرش استفاده کنید ، باید با اشتراک گذاری محصولات خود در شبکه های اجتماعی ، جایگاه برند خود را مستحکم تر کنید . داشتن روابط موثر با مشتریان برای استحکام ، اساس کسب و کار است .

در شبکه های و کانال های اجتماعی تمامی موانع  از میان برداشته شده است و کاربران و مشتریان و صاحبان برند براحتی می توانند با هم تعامل داشته باشند و روابط خود را قوی تر کنند . شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و یک منبع عالی برای بدست آوردن فید بک ها  با داشتن دقت به مشتریان و گوش دادن به صدای آن ها به راحتی می توانید یک باز خورد خوب و بی هزینه در توسعه کاری خود داشته باشید.

با حضور موثر و با فکر در شبکه های اجتماعی و تبدیل تعامل با مشتری به کار اصلی خود می توانید از قدرت رسانه های اجتماعی بهترین بهره را ببرید . باید بتوانید با تبلیغات و بازاریابی و روابط عمومی قوی فعالیت های خود را در شبکه های اجتماعی یکپارچه ومنسجم کنید تا بتوانید یک تجربه موفق را با مشتریان خود داشته باشید.

برای تکمیل دانسته هایتان ، مطالعه مقاله ۵ نکته ی مهم برای تقویت کمپین تبلیغات شبکه های اجتماعی شما را به شما پیشنهاد می دهیم .

آژانس دیجیتالی یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید