مدیریت شبکه های اجتماعی
۰۵ اسفند

مدیریت شبکه های اجتماعی برای کسب‌ و کارها

عرض سلام و درود دارم خدمت یکایک شما کاربران وفادار آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس امیدوارم با مقاله ای که امروز برایتان آماده کرده ام بتوانم رضایت شما را کسب و شما را در مدیریت شبکه های اجتماعی تان یاری کنم. امروزه با پیشرفت و گسترش شبکه های اجتماعی استفاده از آن ها بسیار بیشتر شده و به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی شروع به کار کرده اند. مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که معمولا تمامی افرادی که در این فضا کسب و کار خود را آغاز کرده اند دارا هستند. در این مطلب قصد داریم نکاتی مفید و جامع و کاربردی را به شما ارائه دهیم تا با استفاده از این نکات بتوانید به خوبی اقدام به مدیریت شبکه های اجتماعی کنید و در مدت زمان کوتاهی کسب و کار خود را در این فضا گسترش دهید.پس شما را به مطالعه ادامه مطلب از یاراپلاس دعوت می کنیم.

انواع شبکه های اجتماعی

امروز شبکه های اجتماعی گسترش زیادی پیدا کرده اند و افراد بسیار زیادی در این فضا فعالیت می‌ کنند، به صورت کلی شبکه های اجتماعی دارای انواع مختلفی می باشند که برخی از آنها فقط در زمینه فیلم فعالیت دارند که از جمله این شبکه های اجتماعی می توان به وب سایت یوتیوب اشاره کرد و برخی دیگر نیز تمرکز اصلی خود را بر روی عکس می گذارند که اینستاگرام یکی از این شبکه های اجتماعی است. اما مهمترین شبکه های اجتماعی که امروزه در ایران فعالیت دارند و بسیاری از ایرانیان عضو آنها هستند و در آنها فعالیت میکنند تلگرام و اینستاگرام می باشد. اگر عضو این شبکه های اجتماعی شوید می توانید مشاهده کنید که بسیاری از ایرانیان در آنها فعالیت دارند و کسب و کار خود را در این شبکه های اجتماعی شروع کرده و برخی از آنها نیز به سود بسیار زیادی رسیده اند.اگر شما هم اگر بتوانید فالوورهای زیادی را در اینستاگرام کسب کنید قطعا می توانید از آن برای پیشبرد اهداف تجاری تان استفاده کنید.

این مقاله هم جالبه!
آموزش دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۹
مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

با مشاهده برخی از افراد موفق در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و شبکه‌ های اجتماعی حتما این سوال برای شما پیش آمده است که چه عاملی باعث موفقیت در این فضا خواهد شد، برای پاسخ به این سوال باید گفت که اگر بتوانید به خوبی اقدام به مدیریت شبکه های اجتماعی کنید می ‌توانید مشتریان خود را جذب کنید و در این فضا موفق باشید.

یک شبکه اجتماعی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید!

قبل از آنکه بخواهید به مدیریت شبکه های اجتماعی بپردازید، باید اقدام به انتخاب یک شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار اینترنتی خود کنید، اگر کمی با شبکه‌ های اجتماعی آشنایی داشته باشید حتما تا به حال متوجه شده اید که برخی از کسب و کارها فقط در برخی از شبکه های اجتماعی موفق می شوند، بنابراین قبل از هر کاری شما باید اطلاعات کافی درباره کسب و کار اینترنتی خود بدست بیاورید و شبکه اجتماعی مناسب را برای خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال شما می توانید از شبکه اجتماعی فیس‌بوک که دارای بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال می باشد استفاده کنید. این شبکه اجتماعی امروزه به عنوان محلی مناسب برای کسب و کارهای جهانی و بزرگ شناخته می شود.

اینستاگرام یکی دیگر شبکه‌ های اجتماعی است که بسیاری از ایرانیان در آن فعالیت دارند و اگر شما می خواهید یک کسب‌ و کار داخلی ایجاد کنید به شما توصیه می کنیم این شبکه اجتماعی را از دست ندهید.نظرتان چیست کمی هم از استراتژی های موفق استفاده از اینستاگرام برایتان بگوییم؟

این مقاله هم جالبه!
بازاریابی و شناخت آگاهانه | با یاراپلاس همراهتان هستیم

توییتر شبکه اجتماعی با ۳۰۰ میلیون کاربر فعال است که می‌ تواند محلی مناسب برای انجام تبلیغات و کسب و کارهای اینترنتی باشد، امروزه ایرانیان زیادی در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند.

تلگرام یک شبکه اجتماعی جدید و کاملا موفق است که چند سالی است طرفداران زیادی در کشور ایران پیدا کرده است و امروزه افراد بسیار زیادی در این شبکه اجتماعی کسب و کار خود را آغاز کرده اند و به سود زیادی نیز رسیده اند.

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

یک استراتژی معین داشته باشید!

داشتن یک استراتژی معین و مشخص یکی از مهم ترین مواردی است که در مدیریت شبکه های اجتماعی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. بعد از آن که اولین قدم از مدیریت شبکه های اجتماعی یعنی انتخاب یک شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار خود را انجام دادید، باید یک برنامه ریزی معین داشته باشید که در آن مواردی از قبیل زمان انتشار هر محتوا و همچنین نوع محتوای خود را تعیین کنید. یک نکته که در مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار مهم است این است که زمان مشخصی را برای انتشار محتوای خود داشته باشید تا کاربران شما بدانند به صورت دقیق چه زمانی شما محتوای جدید را در اختیار آن ها قرار خواهید داد.اگر هم از اینستاگرام بازها هستید می توانید سری به مقاله زمان مناسب ارسال پست در اینستاگرام که قبلا برایتان اماده کرده ایم مراجعه کنید. نکته ی دیگر این است که سعی کنید محتوا یا عنوان های جذاب و متفاوتی تولید کنید؛ یعنی سعی کنید که انواع محتواهای چند رسانه ای و متنی را برای کاربران خود تولید کنید.

این مقاله هم جالبه!
چطور از شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی رویداد ها استفاده کنیم ؟
مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

ثبات داشته باشید!

یکی از نکات مهمی که در مدیریت شبکه های اجتماعی معمولا به افرادی که دارای کسب و کارهای اینترنتی هستند توصیه می ‌شود، این است که در کار خود ثبات داشته باشند. داشتن ثبات مهمترین عامل موفقیت کسب و کار اینترنتی شما در شبکه های اجتماعی است. امروزه بر اثر عوامل مختلف بسیاری از افرادی که قصد شروع یک کسب و کار اینترنتی در شبکه ‌های اجتماعی را دارند انتظار دارند که در همان روزهای ابتدایی به سود بسیار زیادی برسند. این نوع طرز تفکر می ‌تواند باعث شود که افراد خیلی سریع از شروع کسب و کارهای اینترنتی خسته شوند و به سرعت این نوع کارها را رها کنند. داشتن صبر و حوصله مهمترین عاملی است که می ‌تواند باعث موفقیت شما در این مسیر شود، بنابراین سعی کنید در طول این مسیر ثابت قدم باشید و به صورت منظم و دوره ای محتواهای خود را به ‌روزرسانی کنید تا در طول بازه ای نه چندان طولانی بتوانید به موفقیت ‌های زیادی دست پیدا کنید.

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

پاسخ کاربران خود را بدهید!

یکی از اتفاقات مهمی که در مدیریت شبکه های اجتماعی معمولا برای صاحبان کسب و کارها پیش می آید این است که با افزایش تعداد کاربران آنها معمولاً زمان کافی برای پاسخ دادن به کاربران خود را پیدا نمی کنند و اینجاست که نگه داشتن مشتریان در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی پیدا می کند. در چنین شرایطی ممکن است این افراد از پاسخ دادن به کاربران خود امتناع کنند، نکته ای که همواره در مدیریت شبکه های اجتماعی باید به آن توجه داشته باشید این است که پاسخ دادن به کاربرانی که در قسمت نظرات صفحه رسمی شما نظرات مفیدی را برای شما قرار داده اند می‌ تواند باعث جلب توجه آنها شده و باعث شود که آنها صفحه رسمی شما را ترک نکنند. علاوه بر این گاهی اوقات کاربرانی که از بیرون به صفحه رسمی شما در شبکه های اجتماعی نگاه می ‌کنند می‌ توانند نقطه ضعف های شما را بیابند و آنها را در اختیار شما قرار دهند، شما به راحتی و بدون هیچ گونه هزینه ای می توانید از این نظرات استفاده کنید تا کسب و کار خود را گسترش داده و صفحه رسمی خود را نیز  به صورت مناسب تری ویرایش کنید.

این مقاله هم جالبه!
چگونه کسب و کار خود را گسترش دهید؟
مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

برنامه روزانه داشته باشید!

هیچ کسب و کار موفقی بدون داشتن یک برنامه منظم و عمل کردن به آن موفق نشده است. اگر اطلاعات کمی درباره مدیریت شبکه های اجتماعی داشته باشید حتما می دانید که مدیریت این شبکه ها کار نسبتاً سخت و زمانبری است و به همین علت معمولاً افراد دارای کسب و کار اینترنتی در شبکه های اجتماعی برای انجام دادن فعالیت های خود زمان کم می ‌آورند. به عنوان مثال می توان بخش بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی را بیان کرد که زمان بسیار زیادی را از شما خواهد گرفت. بنابراین شما برای اینکه بتوانید در طول یک بازه معین موفق شوید باید برنامه ‌ریزی مناسبی برای انجام تمامی کارهای خود داشته باشید تا بتوانید سر وقت تمامی کارهای خود را انجام دهید، این کار باعث می شود تا کاربران شما متوجه شوند که شما اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کار خود و افرادی که شما را در این شبکه های اجتماعی دنبال می کنند قائل هستید.

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

مشتریان ایده آل خود را شناسایی کنید!

پس از گذشت مدتی از شروع کسب و کار اینترنتی در یکی از شبکه های مجازی معمولاً بسیاری از این کسب و کارها با شکست رو به رو می شوند چرا که نمی توانند به درستی نیازهای کاربران و مشتریان خود را شناسایی کنند و به آن نیازها پاسخ دهند. اگر نمی‌ خواهید که بعد از مدت کوتاهی کسب و کار اینترنتی شما نیز با شکست رو به رو شود در مدیریت شبکه های اجتماعی حتماً به این نکته توجه داشته باشید که سعی کنید اعضای فعال صفحه رسمی خود را شناسایی کنید و نیازهای آنها را به درستی بشناسید و در مرحله بعدی سعی بر رفع نیازهای کاربران خود کنید. با شناسایی نیازهای مخاطبان خیلی سریع می توانید مواردی که باعث جلب رضایت آنها می ‌شود را بشناسید و با تامین این موارد و نیازها کسب و کار اینترنتی خود را رونق بخشید.

این مقاله هم جالبه!
۳ راه تقویت کسب و کار توسط اشتغال زایی در شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

نتایج را به صورت دوره ای بررسی کنید!

تجربه یکی از مهمترین عواملی است که می ‌تواند باعث موفقیت هر چه بیشتر شما در مدیریت شبکه های اجتماعی و گسترش کسب و کار اینترنتی باشد. یکی از نکات مهمی که در مدیریت شبکه های اجتماعی باید به خاطر داشته باشید این است که تمامی اقداماتی که برای گسترش کسب و کار اینترنتی خود انجام می ‌دهید را به صورت دوره ای مورد بررسی قرار دهید تا نتایج آنها را مشاهده کنید. در واقع شما زمانی که یک استراتژی را طراحی می کنید نیازمند این موضوع هستید که استراتژی خود را آزمایش کرده و نتایج آن را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که آیا استراتژی انتخاب شده درست است یا خیر. در صورتی که با انتخاب یک استراتژی برای مدیریت شبکه های اجتماعی کاربران صفحه اجتماعی شما افزایش پیدا کرده و کسب و کار شما گسترش پیدا کرد، می‌ توانید مطمئن باشید که استراتژی انتخاب شده استراتژی درستی است و باید در جهت بهبود همین استراتژی تلاش کنید. اما در غیر این صورت باید توجه داشته باشید که خیلی سریع اقدام به تغییر استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی کنید.

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

کار کردن به صورت تیمی

یکی از موارد بسیار مهمی که می تواند باعث موفقیت کسب و کار اینترنتی شما شود این است که بتوانید برای کسب و کار آنلاین خود یک تیم قوی جمع آوری کنید. همانطور که گفتیم کسب و کارهای اینترنتی دغدغه ها و مشغله های بسیار زیادی را برای یک فرد به وجود می آورد که ممکن است این دغدغه ‌ها باعث شوند تا فرد نتواند به خوبی در اقدام به مدیریت شبکه ‌های اجتماعی کند و در نتیجه کسب و کار اینترنتی شخص شکست خواهد خورد. یک مثال خوب برای این مورد دیجیتال مارکتینگ می باشد است که خود به تنهایی نیازمند یک تیم قوی می باشد. راهکار مناسبی که بسیاری از افراد موفق در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و مدیریت شبکه های اجتماعی برای حل این مشکل ارائه می دهند این است که سعی کنید برای کسب و کار اینترنتی خود یا مدیریت شبکه های اجتماعی به صورت تیمی کار کنید و یک تیم قوی را در این زمینه جمع آوری کنید. کار کردن به صورت تیمی باعث می شود تا شما بتوانید وظایف مربوط به مدیریت شبکه های اجتماعی را بین چند نفر تقسیم کنید و در نتیجه به علت سبک تر شدن کارها هر کس تمرکز کافی برای انجام وظایف مربوط به خود را داشته باشد.

این مقاله هم جالبه!
آشنایی با تولید محتوا و ویژگی های یک محتوای ارزشمند | آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس
مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

از نرم افزار hootSuite برای مدیریت شبکه اجتماعی خود استفاده کنید!

این ابزار جزء اولین نرم افزارها و ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی می باشد یک ابزار فوق العاده برای مدیریت شبکه اجتماعی شما می باشد که کاربردهای فراوانی دارد، اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که نمی‌ توانید وقت خود را تنظیم کنید تا در ساعتی معین محتوای خود را در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی قرار دهید به شما توصیه می کنیم حتما از این ابزار استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید حداکثر سه پروفایل را مدیریت کنید.

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

استفاده از ابزار بافر

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی که برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده می شود ابزار بافر می باشد. این ابزار نیز یکی از ابزارهای قدیمی در زمینه مدیریت یک یا چند شبکه اجتماعی است. با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید برنامه ریزی کنید که یک یا چند پیام را در بازه های زمانی مشخص به صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌ های اجتماعی ارسال کنید. یکی از ویژگی های فوق العاده این ابزار این است که این امکان را به شما می دهد تا فعالیت کاربران خود را تحت نظر قرار دهید و بهترین زمان برای ارسال پست های خود را مشخص کنید و با یک برنامه ‌ریزی خوب بتوانید در بهترین ساعات محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. نسخه اصلی این ابزار غیر رایگان می باشد و دارای امکانات فراوانی است اما این ابزار دارای یک نسخه‌ رایگان نیز می باشد که امکانات کمتر ولی مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

این مقاله هم جالبه!
۵ ابزار اجتماعی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

ابزار TweetDeck را فراموش نکنید!

همانطور که در مطالب قبلی گفتیم یکی از شبکه های اجتماعی پرکاربرد در کشور ایران توییتر می باشد که افراد بسیار زیادی در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید صفحه شخصی خود را در شبکه اجتماعی توییتر رشد دهید و مطالب خود را به صورت منظم در صفحه شخصی خود قرار دهید، می توانید از این ابزار استفاده کنید تا با استفاده از پنل مدیریتی این ابزار به راحتی بتوانید مطالب و محتواهای خود را در زمان های مشخص وارد صفحه شخصی خود در توئیتر کنید و به خوبی اقدام به مدیریت شبکه های اجتماعی خود نمایید.

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی
5/5 ( 1 نظر )

احسان طیبی

احسان طیبی هستم محقق سئو . علاقه زیاد و مطالعه پیوسته ام باعث شده تا بتونم روز به روز دانش و تجربه خودم رو در این زمینه بیشتر کنم و از به اشتراک گذاشتن آن ها با دیگران لذت ببرم.

دیدگاه خود را بنویسید