در حال بارگیری...
تولید محتوای هدفمند |چگونه محتوای خوب تولید کنیم؟|قسمت دوم
۲۷ تیر

تولید محتوای هدفمند |چگونه محتوای خوب تولید کنیم؟|قسمت دوم

تولید محتوای هدفمند

همان طور که در مقاله های قبل یادآور شدیم ، تولید محتوا یکی از ارکان اصلی در بازاریابی دیجیتال به شمار می رود . با ما همراه باشید تا شما را با محتوای هدفمند آشنا کنیم .

مطالعه قسمت اول مقاله چگونه محتوای خوب تولید کنیم ؟ را در اینجا به شما پیشنهاد می دهیم .

نقش کلمه کلیدی در نوشته

تولید محتوای هدفمند
تولید محتوای هدفمند

کلمه کلیدی را نباید بیش از حد در محتوای تان به کار ببرید زیرا استفاده بیش از حد کلمه یا عبارت کلیدی باعث می شود که جستجوگر گوگل آن را بعنوان مثلا یک حرف اضافه شناسایی کند و در رتبه بندی آن تاثیری ندارد .

شما می توانید به جای نوشتن خود کلمه کلیدی از کلمات مرتبط با آن یا انگلیسی آن استفاده کنید . جستجوگر گوگل می تواند این ارتباط را تشخیص دهد و البته خوبی دیگر آن این است که اگر این کلمات مرتبط هم در گوگل سرچ شود شما در نتیجه جستجو گر گوگل خواهید بود ( ممبر فیک ، ممبر جعلی ، اعضا )

آیا می شود در آدرس صفحه از کلمه کلیدی استفاده کرد ؟

بله – این امکان وجود دارد که در آدرس صفحه تان از کلمه کلیدی هم استفاده کنید ولی تاثیر کمتری به سایر موارد دارد. نکته مثبتی که این کار دارد این است که کاربر زمانی که آدرس صفحه را مستقیما کپی می کند این بعنوان لینک شناخته می شود و از آن جا که شامل کلمه کلیدی هم می باشد و اگر صفحه شما جذاب و کارآمد باشد باعث می شود که کاربران آن را به همدیگر هم پیشنهاد کنند رتبه خوبی در گوگل به دست می آید .

بهتر است که کلمه کلیدی در آخر آدرس سایت و فقط برای همان صفحه باشد و شما باید بتوانید برای هر صفحه کلمه کلیدی متفاوتی داشته باشید تا بتوانید ورودی کاربر گوگل خود را افزایش دهید.

بازدید-تلگرامhttps://www.yaraplus.ir/product

سعی کنید از کلمات اضافه در آدرس استفاده نکنید و حتی الامکان آدرس را کوتاه کنید .
با توجه به آدرس بالا ، آدرس دهی زیر اشتباه است چرا که گوگل به آخر آدرس های طولانی توجهی نمی کند .

بازدید-تلگرام/خرید /مقالاتhttps://www.yaraplus.ir/product

اگر هم از کلمات کلیدی در آدرس صفحه استفاده نمی کنید سعی کنید کلماتی قرار دهید که مفهوم و منظور محتوای صفحه را برساند تا کاربر بداند که چه چیز را در این صفحه می تواند دنبال کند .

سعی کنید آدرس صفحه با عنوان یکی نباشد یعنی لزومی ندارد کلمات آدرس و عنوان یکی باشد می توان از کلمات دیگر هم بهره برد .

کاراکترهای نامناسب را در آدرس سایت  به کار نبرید ؟ & %

کلمه کلیدی را بیش از حد در آدرس سایت استفاده نکنید و همچنین از حروف بزرگ در آدرس سایت استفاده نکنید.

یکی دیگر از مواردی که در سئو نقش دارد تصویر در محتوا است . این تصویر دارای نام و متن جایگزین است ه در آن باید کلمه یا کلمات کلیدی به کار برود چرا که نقش مهمی درسئو دارد. اگر بتوانید تصویر را به صفحه سایت خود یا سایت های دیگر لینک دهید ارزش عنوان لینک آن بالا خواهد بود.

بهتر است که در این تصویر یا تصاویر موجود در محتوا را بهینه سازی کنید آن چه در تصاویر برای جستجوگرها هم مهم هستند نام فایل ، عنوان و متن جایگزین است .

نام فایل : جهت شناسایی و فهم موضوع ، پس بهتر است که این نام متناسب با موضوع محتوا که عکس برای آن قرار داده اید باشد . و در نام آن از خط تیره استفاده کنید نه خط زیر

متن جایگزین : شاید دیده باشید که وقتی موس را روی عکس می گیرید یک نوشته روی آن ظاهر می شود این همان متن جایگزین است . کاربرد این متن در زمانی که عکس لود نمی شود هم هست و در موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد .

تگ عنوان یا Title Tag : برای زمانی است که شما عکس را به جایی لینک داده اید و اطلاعاتی از آن جا که به آن لینک شده است نشان می دهد و این به جای متن جایگزین استفاده می شود پس بهتر است که متن آن ها با هم متفاوت باشد.

برای بهینه سازی تصویر باید از ابعاددرست و مشخصی برای آن استفاده کنید . معمولا در هر سایتی در زمانی که طراحی می شود ابعاد تصاویر برای نمایش واضح تر و بهتر برای کاربر تعیین می شود و همیشه باید طبق آن ابعاد تصاویر را قرار دهید و ذخیره کنید.

در ذخیره تصاویر پسوند مناسب را انتخاب کنید معمولا JPG و PNG پر کاربرد هستند . برایتعداد رنگ بالا و سایزهای بزرگ JPG و تصاویر کوچکتر و تعداد رنگ پایین و شفافیت PNG حجم هر کدام از این پسوندها باهم تفاوت دارد پس پسوند مناسب کار خود را پیدا کنید و آن را به کار ببرید . اگر پس از انتخاب پسوند باز هم حجم فایل بالا بود می توانید از طریق نرم افزارهای گرافیکی حجم آن را پایین بیاورید .

هر صفحه شما می تواند لینک خارجی و داخلی داشته باشد ( بک لینک ) که بسیار در جستجو تاثیر دارد شما می توانید به صفحات داخلی سایت خودتان لینک کنید یا به طور مثال اگر مطلب را از سایت دیگر کپی کرده اید منبع آن را ذکر کنید و لینک آن را در صفحه خود بگذارید . این کار هم در موتورهای جستجو بسیار ارزشمند است .

وجود کلمه کلیدی در توضیحات متا : توضیحات متا یک جمله بندی کوتاه با اطلاعاتی درباره موضوع صفحه است و شاید اطلاعاتی که ممکن است در متن از چشم کاربر دور بماند و اگر صحیح نوشته شود باعث افزایش کلیک کاربران و ورودی سایت شما شود . اگر این قسمت را خالی بگذارید خود گوگل برای ان تصمیم می گیرد . متا را تکراری ننویسید و هر صفحه باید متای مجزا داشته باشد .

که باید شامل کلمه کلیدی هم باشد و حتما آن را بولد Bold کنید چرا که توجه کاربر را سریع به خود جلب می کند . سعی کنید که کلمه کلیدی را در متن هم boldکنید این کار شاید از نظر سئو اهمیت چندانی نداشته باشد ولی به فهم بهتری مطلب به کاربر کمک می کند .

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

تولید محتوای هدفمند
تولید محتوای هدفمند

به تازگی گوگل سرویسی راه اندازی کرده است به نام keyword planner که با استفاده از آن می توانید یک کلمه کلیدی مناسب برای محتوا خود انتخاب کنید البته برای استفاده از این ابزار در ایران باید از فیلتر شکن استفاده نمود.

چطور می شود یک کلمه کلیدی مناسب انتخاب کرد ؟

برای این کار یک لیست تهیه کنید و هر آنچه که به ذهنتان می رسد را بنویسید حتی می توانید از سایت های دیگر نیز الگو بگیرید ، سپس در آخر سعی کنید لیست را کوتاه کنید.

در سئو قسمتی وجود دارد بنام شاخص KEI که به شما تعداد ورودی کلمه کلیدی را در موتورهای جستجو نشان می دهد که هر  چه این شاخص بالاتر باشد کلمه کلیدی مناسب تر است .

چطور محتوای بهینه تولید کنیم ؟

زمانی که کلمه کلیدی خود را انتخاب کردید باید بتوانید درباره آن تولید محتوا کنید . محتوا باید کاملا مرتبط با کلمه کلیدی باشد و بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ کلمه باشد . هر چه این تعداد  کلمه بیشتر باشد در جستجوگر گوگل تاثیر بهتری دارد .

چگالی کلمه کلیدی چیست ؟

تولید محتوای هدفمند
تولید محتوای هدفمند

چگالی کلمه کلیدی به نسبت کلمه کلیدی به بقیه کلمات در یک صفحه را می گویند و اگر این تعداد خیلی بالا باشد باعث می شود سایت شما به عنوان یک اسپمر شناخته شود از طرف گوگل جریمه شوید .
بهترین چگالی کلمه کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد در هر صفحه می باشد . و این که هر چه کلمه کلیدی در ابتدای متن باشد و یا به اول صفحه نزدیکتر باشد بیشتر مورد توجه موتور جستجوگر قرار می گیرد .

حالا بدانیم که کلمه کلیدی را کجا استفاده کنیم ؟

  • در آدرس سایت یا همان (URL) که قبلا توضیح دادیم .
  • تیتر یا عنوان صفحه
  • در توضیحات صفحه یا همان توضیحات متا
  • در سر تیتر H1 ، سعی کنید کلمه کلیدی در ابتدای آن باشد و این که از این تگ فقط یک بار می توانید در صفحه استفاده کنید .
  • تیتر H2 ، سعی کنید کلمه کلیدی در ابتدای آن باشد و این که از این تگ فقط می توانید ۲ بار در صفحه استفاده کنید .
  • و در انتها در متن اصلی تان که باید توجه به چگالی کلمه کلیدی داشته باشید . همچنین این که کلمه یا عبارات کلیدی در عکس ها هم باید استفاده شود با در نظر گرفتن چگالی ، کلمه کلیدی را در بقیه متن خود بیاورید .

برچسب و اصول صحیح استفاده آن در سایت

تولید محتوای هدفمند
تولید محتوای هدفمند

برچسب و دسته بندی برای سادگی و دسترسی آسان تر و همچنین راهنمایی کاربران در سایت استفاده می شود .

سعی کنید دسته بندی ها زیاد نباشند که باعث سردرگمی کاربران شوند . باید تعداد آن ها کم و صحیح باشد تا زمانی که نویسنده مقاله را می نویسد بتواند آن را در دسته بندی صحیح قرار دهد .

 بر چسب ها نیز همین کاربرد را دارند و به صورت کوچکتر و خاص برای محتوای هر نوشته
برچسب ها و دسته بندی بر اساس موضوع نوشته ها است و آن چه که ارتباط بین مطالب و نوشته ها را ایجاد م یکند همین برچسب ها هستند .

به طور مثال دیده اید که مطلبی را در سایتی می خوانید و پایین آن یکسری کلمه به صورت لینک قرار دارد که کنار آنها نوشته شده است مطالب مرتبط ، این ها همان برچسب ها هستند .

برچسب ها کلمات کلیدی نیستند .

برچسب ها باید کوتاه باشند و حداکثر سه کلمه از عبارات و کلمه های طولانی برای برچسب ها استفاده نکنید و حتما تعداد آن ها کم باشد . مثلا سه بر برچسب برای نوشته کافی می باشد زیاد بودن آن باعث گیج شدن کاربران می شود .

برای برچسب ها می توانید از موضوعاتی که مورد پسند کاربران است استفاده کنید حتی می شود چندین برچسب از قبل تعیین شده داشته باشید و بعد متناسب با نوشته هایتان آن ها را به کار ببرید از کلمات خیلی خاص و غیر معمول هم به عنوان برچسب استفاده نکنید چرا که ممکن است آن کلمه فقط یکبار استفاده شود .

به یاد داشته باشید برچسب ها به جهت افزایش کارایی سایت هستند نه رتبه سئو سایت

پس از تعداد برچسب زیاد استفاده نکنید از اسم دسته ها هم برای برچسب ها استفاده نکنید .

یکی دیگر از کارهایی که می شود برای کمک به سایت تان انجام دهید استفاده از schema است .

تولید محتوای هدفمند
تولید محتوای هدفمند

schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که برای بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرد و می تواند اطلاعات یک سایت را برای موتورهای جستجوگر تجزیه و تحلیل کند و به صورت ساده در اختیار آن ها قرار دهد و به موتورهای جستجو کمک می کند به جستجو بهتر سایت ونمایش نتایج بهتر.

Schema باعث تقویت محتوای شما در نمایش جستجوگرها می شود ولی تاثیری بر سئوی سایت ندارد . لازم نیست تمام صفحات سایت خود را با schema بهینه کنید ولی هر چه تعداد صفحات و اطلاعات بیشتری را با schema بهینه کنید محتوای آن صفحات برای موتورهای جستجو قابل فهم تر و واضح تر می شوند .

فیسبوک و توییتر تگ هایی ( open graph و twitter cards) دارند که به آنها برای دیده شدن محتوایشان کمک می کند و حال اگر این تگ ها را به schema که اطلاعات جزیی تر را برای جستجوگر در اختیارش قرار می دهد استفاده شود شانس دیده شدن محتوای خود را بیشتر می کنید .

دیدگاه ها در مقالات

تولید محتوای هدفمند
تولید محتوای هدفمند

وجود بخش نظرات و دیدگاه ها در سایت باعث می شود کاربر احساس راحتی با سایت داشته باشد بتواند راحت نظرات خود را بیان کند و سایت دیگر یک متن و نوشته یک طرفه نباشد و تبدیل می شود به مکانی که می شود در آن بحث و سوال کرد و کاربران از این که می توانند در سایت فعالیت داشته باشند و نظر دهند راضی باشند . می توانند آن چه را که حتی با کلی جستجو در گوگل پیدا نکرده اند بپرسند  جواب خود  را دریافت کنند .

این دیدگاه ها هم از نظر گوگل در موتورهای جستجو بی اثر نیست و وقتی تعدادی دیدگاه بیان شده است و آن هم از طرف افرادی که پروفایل آن ها در شبکه های اجتماعی تایید شده است و این یعنی که محتوای سایت با ارزش است. و هر بار که دیدگاه جدیدی در صفحه از شما ارسال شود باعث می شود محتوا بروز رسانی شود و این تازگی مطالب در جستجو گر گوگل لحاظ می شود .

و یک نکته بسیار جالب این که کلمات و عبارات کلیدی که در دیدگاه ها نوشته می شوند باعث می شوند که رتبه شما هم در آن کلمات کلیدی بالا برود . حتما این اتفاق برای شما هم افتاده است مثلا شاید شما در متن تان اصلا حرفی از ممبرهای واقعی تلگرام نزده باشید ولی در دیدگاه ها کسی درباره این از شما سوال پرسیده باشد و مشابه این .

حالا اگر کسی در جستجو گر گوگل کلمه ممبرهای واقعی تلگرام را سرچ کند شاید صفحه شما به او نشان داده شود .

راه هایی جهت فعالیت کاربران در بخش نظرات

سایت شما باید در گوگل دیده شود تا ورودی داشته باشید پس روی سئو سایت خود تمرکز کنید همچنین سعی کنید سایت خود را در شبکه های اجتماعی نیز به روز نگه دارید .

بخش دیدگاه ها و نظرات را برای کاربران باز نگه دارید تا براحتی بتوانند نظر دهند بهتر است در زمان طراحی گزینه هایی که حتما کاربر باید عضو سایت شود تا نظر دهد را غیر فعال کنید چرا که این کار باعث کاهش تعداد نظرات کاربران می شود .

بخش نظرات را مدیریت کنید تا می توانید به سوالات پاسخ دهید و نظرات فیک و اسپم را پاک کنید .

اجازه دهید کاربران اگر لینک واقعی قرار می دهند را انتشار بدهند و اگر دوست ندارید که کسی لینک های دیگر را در دیدگاه های شما انتشار بدهد آن را نوفالو کنید ( کدی است که به جستجوگر گوگل می گوید نباید این لینک را در جستجو هایش در نظر بگیرد .)

می توانید مطلبی را در سایت و یا وبلاگ خود قرار دهید و از کاربران بخواهید راجع به آن نظر دهند .

اگر کاربران سوالی می پرسند حتما و در اسرع وقت به آن پاسخ دهید و یا اگر آن مطلب را درسایت خود دارید لینک آن را برای کاربر به اشتراک بگذارید . در بازخوردهایی که از مخاطب و کاربر می گیرد از او قدردانی کنید.

حتی می توانید با سوالاتی کوتاه در جواب آنها کاربر را تشویق به مکالمه و نظر گذاری کنید . همان گونه که با دوستان تان این کار را انجام می دهید .

برای قدردانی از کاربرانتان می توانید آنها را در شبکه های اجتماعی که حضوردارند دنبال کنید و یا در آنجا از آنها تقدیر کنید این کار به طور منظم کاربران سایت تان را ترغیب به دنبال کردن سایت شما و ارسال دیدگاه های بیشتر می کند .

اگر هنوز ابتدای کار سایت تان است می توانید از دوستان و آشنایانتان بخواهید مطالب را بخوانند ونظر دهند . می توانید در سایت تان عضویت خبرنامه قرار دهید و برای کاربران خود مقالات جدید تان را ارسال کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید