در حال بارگیری...
مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ
۱۷ تیر

مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ | یاراپلاس

مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ | یاراپلاسReviewed by فرزانه افرنگ on Jul 8Rating:

مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ

در مقالات قبلی  درباره دیجیتال مارکتینگ زیاد بحث کرده ایم . در این مقاله هم قصد بر آن است که بتوانیم با هم مزایا و معایب  دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم .

پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله دیجتیال مارکتینگ و ترفندهای آن در جذب مشتری  می باشد .

مزیت های دیجیتال مارکتینگ

مزایای معایب دیجیتال مارکتینگ
مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ
  1. یکی از برترین مزیت ها این است که به راحتی امکان مقایسه خدمات و محصولات مختلف در کنار هم وجود دارد .
  2. تمامی اطلاعاتی که مربوط هب یک محصول یا خدمات است را به آسانی می توان در یک صفحه جمع آوری کرد تا کاربر و مخاطب دچار سردرگمی نشود و به دنبال اطلاعات در صفحات مختلف نگردد .
  3. کاربر و مخاطب در هر ساعتی از شبانه روز و در هر کجا که باشند یعنی بدون داشتن محدودیت زمان و مکان می توانند به جستجوی کالا ، خدمات و محصول مورد نظر خود بگردند ، آن را پیدا کند و حتی خرید داشته باشد .
  4. تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ بسیار هدفمند تر و ارزان تر از تبلیغات به سبک سنتی است .
  5. دیجیتال مارکتینگ این امکان را فراهم آورده است که بتوان کالا و خدمات را با قیمتی ارزان تر از بازار در اختیار مشتری قرار داد . زیرا در دیجیتال مارکتینگ هزینه هایی مانند اجاره ملک و غیره وجود ندارد .
  6. شما بعنوان یک مدیر در کسب و کارتان براحتی می توانید محصولات و خدمات خود را به روز کنید ، کاری که در روش سنتی زمان بر و یا با هزینه های سنگینی امکان پذیر است .
  7. چون بیشتر کارها با سیستم انجام می شود یا در اصطلاح سیستماتیک است ، پروسه خرید مشتری از شما به آسانی می تواند ادامه دار باشد . از طریق روش های تبلیغاتی و پیشنهاداتی که برای آن ها ارسال می شود ، می تواند مشتری را ترغیب به خرید مجدد از شما بکند .
  8. در این روش چون تعداد نیروهای انسانی که استفاده می شود کمتر است ، مقدار زیادی در هزینه ها صرفه جویی شده است و دیگر این که در دیجیتال مارکتینگ خطاها خیلی کمتر است ، چرا که بیشتر کارها با سیستم انجام می شود . مانند عملیات ثبت سفارش و… در صورتی که این کارهای در روش سنتی خیلی زمان بر است و به دلیل همین تماس های غیر مستقیم کاربر با شما ، کاربر راحت تر و بدون محدودی می تواند خرید کند .
  9. در دیجیتال مارکتینگ فضای باز تری برای برند شدن می توان پیدا کرد .
    دیجیتال مارکتینگ و فضای برندینگ
    مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ
    به طور مثال یک شرکت کوچک و نوپا را در نظر بگیرید ، چقدر زمان می برد که از طریق سنتی بتواند خود را به مشتریانش بشناساند و این در حالی است که با دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال در کمترین زمان می توان برند سازی کرد . و از آن جا که عصر ارتباطات و خدمات آنلاین است به راحتی می توان امکانات و قابلیت های خود را به مشتری معرفی کرد .
  10. هزینه های دیجیتال مارکتینگ بسیار کمتر از روش سنتی است . همه آگاهی دارید که تبلیغات در روزنامه ، تلویزیون ، رادیو ، بیلبورد و … چقدر هزینه های سنگینی را متحمل می شوند و این در صورتی است که نمی توانید آن بازخوردی که تبلیغات به روش دیجیتال مارکتینگ دارد را شامل شوید .
  11. در دیجیتال مارکتینگ به راحتی می توانید متوجه شوید که تبلیغات تان چگونه بازخوردی داشته است و آیا نتیجه رضایت بخش است ؟ یا این که نه ، و باید روش را تغییر داد . شما به راحتی می توانید به صورت آنلاین ببینید که چه تعداد بازدید کننده از تبلیغتان داشته اید و هر روزتان را با هم مقایسه کنید در صورتی که در بازاریابی سنتی این امکان وجود ندارد .
  12. دیجیتال مارکتینگ این امکان را به کسب و کار شما می دهد که به آسانی گسترش پیدا کند و در شبکه های اجتنماعی پر طرفدار و یا با ایمیل زدن می توان به صورت گسترده بازاریابی کرد.
  13. یک مزیت بسیار بزرگ درباره دیجیتال مارکتینگ این است که این امکان را فراهم می آورد که در تمام دنیا دیده شوید ، کاری که در روش سنتی تقریبا غیر ممکن است و یا هزینه های بسیار بالایی دارد . شما با یک تبلیغات خوب و حتی انتخاب یک کلمه کلید مناسب ، می توانید مدت ها سایت خود را حداقل با آن کلمه بالا نگه دارید .
  14. در دیجیتال مارکتینگ این خود افراد هستند که تصمیم می گیرند کدام صفحات را دنبال و نگاه کنند و چه خدماتی را جستجو کنند ، پس آن هزینه های سنگین SMS های تبلیغاتی ، بروشورهایی که تقریبا دیگر خوانده نمی شوند هم را نمی خواهد داشته باشید . فقط داشتن یک سایت موفق با رتبه بالا در گوگل می تواند هم هزینه های شما را کاهش دهد و هم فروش شما را افزایش دهد .
  15. طرفداران شما در دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می کنند که محتوا و تبلیغات شما بیشتر دیده شود . آنها می توانند مطالب و پست های شما را با دیگران به اشتراک بگذارند ، می توانند باعث شوند که دیگران هم از سایت شما دیدن کنند و بخواهند درباره شما بیشتر بدانند و … و این ها زمانی امکان پذیر می شود که …

پیشنهاد می کنیم مقاله”آژانس دیجیتال مارکتینگ را از دست ندهید.

                – شما مشتری خود و رفتار هدف او را شناسایی کرده باشید و با توجه به خواسته او تبلیغات کرده باشید .
                – نیازهای او را در محصول و خدمات تان در نظر گرفته باشید .
                – اگر صفحات شما را فالوو کرده اند شما نیز متقابلا همین کار را کرده باشید . مطالب و پست های او را لایک کنید .
                 -اگر نظری درباره شما می دهد او را همراهی کنید . تشکر کنید و یا پاسخ او را در کمال آرامش بدهید .
                 -اجازه نظر دهی به او بدهید .

معایب دیجیتال مارکتینگ

معایب دیجیتال مارکتینگ
مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ
  1. یکی از عمده ترین معایب شماید همین غیر ملموس بودن کالا و خدماتی است که ارائه می شود و کاربر نمی تواند آن ها را از نزدیک ببیند و شاید این امر در او احساس نگرانی ایجاد کند .
  2. کاربر با توجه به این که نمی تواند کالا را لمس و یا تست کند و از نزدیک ببیند ، ترس از این دارد که مبادا کالا خراب و یا آسیب دیده باشد .
  3. متاسفانه بخاطر خیلی از موارد دیده شده در کشور و وجود هکرها ، خیلی از افراد نمی توانند به پرداخت های آنلاین اعتماد کنند .
  4. یکی از مشکلات ( که البته نمی توان عیب دیجیتال مارکتینگ دانست ) این است که خیلی از افراد توانایی کار با اینترنت و کامپیوتر را به خوبی ندارد و این امر باعث می شود تا آن ها کمتر به خود اجازه ورود به این صفحات را بدهند .
  5. و در انتها مشکلاتی که تقریبا همه با درگیر هستند مشکل کندی و قطعی اینترنت است که باعث می شود خیلی از مشاغل از ورود به این فضا امتناع کنند .

برای تکمیل دانسته های خود خواندن مقاله معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به شما پیشنهاد می دهیم .

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

دیدگاه خود را بنویسید