نکات طلایی در عنوان مناسب
۰۱ بهمن

نکات طلایی در انتخاب عنوان مناسب | یاراپلاس

موتورهای جستجو همیشه عنوان های مناسب و پر بازدید را در صدر جستجوها قرار می دهند. اما اگر می خواهید کسب و کار شما رونق بگیرد، نیاز به سرمایه گذاری و استراتژی بازاریابی دیجیتالی دارید. سئو نیز یکی از مهمترین مواردی است که در بالا بردن کیفیت هر چه بهتر در ارائه محصولات مختلف به شما کمک می کند. امروزه صنعت و خرید و فروش کالاها و وسایل مختلف را به راحتی می توان در اینترنت و فروشگاه های اینترنتی مختلف جستجو کرد. اما موفقیت در درج یک عنوان خوب برای عرضه و یا معرفی یک محصول و یا اطلاع از یک متن به چه چیزی بستگی دارد؟ در کل عناوین خوب چه عناوینی هستند؟ در ادامه این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس به بررسی این موارد می پردازیم.

چرا عنوان صفحات و متن مهم هستند:

یکی از مهمترین دلایلی که می تواند عناوین را با ارزش کند، برخورد اولیه کاربر با عناوین در هنگام جستجو است. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که عناوین صفحه علاوه بر اینکه کاربر را جذب می کند باید گویای محتوای صفحه نیز باشد. زمانی که کاربر موضوعی را جستجو می کند علاوه بر آدرس وب سایت شما، عناوین و متن متا را نیز مشاهده می کند. پس دقیق بودن عنوان و علاوه بر آن متناسب بودن آن با متن متا در نگاه اول دارای اهمیت ویژه ای می باشد. عناوین تاثیر مستقیم و ویژه ایی بر ارزش CTR صفحه شما دارند، چرا که اغلب اولین نتیجه مشاهده شده از صفحات شما هستند. این موضوعات باعث می شود که عنوان گامی مهم در سئو باشند، چرا که باید توصیف کننده صفحه شما باشند و به نحوی نوشته شوند که جستجوی آنها برای کاربر ساده باشد.

چرا عنوان صفحات و متن مهم هستند
نکات طلایی در عنوان مناسب

جذب مشتری و کاربر از طریق عنوان مناسب:

مراحل جستجو در موتورهای جستجو بسیار ساده است، اما برای کاربرانی که فقط قصد دارند اطلاعاتی درباره عناوینی که جستجو می کنند داشته باشند. اما کسانی که کارشان تولید محتوا و درج متن در سایت های مختلف است بایستی عناوینی که کاربران جستجو می کنند را به خوبی انتخاب نمایند. خلاقیت و اطلاع از ساختار عنوان مربوطه یکی از مهمترین نکاتی است که فرد محتوا گذار باید به آن دقت کند. اگر کار شما اداره کردن یک فروشگاه تبلیغاتی است پس باید به گونه ایی عناوینی را برای محتوا انتخاب کنید که کاربر جذب آن شود و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. با خلاقیتی که برای انتخاب عناوین سایت خواهید داشت، شک نکنید در موتورهای جستجو، بیشترین موضوع و سایت جستجو خواهید شد.

پیشنهاد میکنم مقاله مزیت های ایجاد تولید محتوای عالی را از دست ندهید.

جذب مشتری و کاربر از طریق عنوان مناسب
نکات طلایی در عنوان مناسب

تاثیر عنوان بر روی کیفیت محتوا:

اگر می خواهید سایت شما در موتورهای جستجوی قوی مانند Google در دید باشد و کاربران آن را ببینند باز هم به عناوین مناسب برای موضوعات خود نیاز دارید. پس زمانی که عناوین مناسب را برای مقاله و یا متن درج شده در سایت خود قرار دهید مطمئنا کاربران بیشتری از مطالب شما دیدن می کنند و آمار کلیک کردن بر روی آن عنوان نیز بیشتر می شود. عناوینی که کلی باشند و در مرحله اول کاربر با دیدن آنها موضوع کلی متن را دریابد یکی از ایده آل ترین عناوین هستند. بنابراین عناوین مناسب بر روی کیفیت تولید محتوا تاثیر بسزایی دارد.

تاثیر عنوان بر روی کیفیت محتوا
نکات طلایی در عنوان مناسب

نکات کلیدی برای انتخاب عنوان مناسب:

عناوین مناسب باید بین ۵۵ تا ۶۰  کاراکتر باشند، چرا که فقط یک لحظه به نمایش در می آید و موجب جذب کاربر می شود. عنوانی که طولانی باشد کاربر را خسته می کند و از پیگیری آن منصرف می شود. عناوین باید به گونه ایی نوشته شوند که به مطلب اصلی اشاره داشته باشند. کاربر بعد از اینکه کلیک کرد و موضوع بی ربطی را نسبت به عنوان دید مطمئنا دیگر سایت شما را برای کسب اطلاعات و یا خرید اینترنتی انتخاب نمی کند.
تا جایی که برای شما امکان پذیر است سعی کنید در عناوین غلط املایی نداشته باشید. اگر عناوین دارای غلط املایی باشند، شانس خود را برای جستجو شدن در موتورهای جستجوی معتبر و بزرگ از دست داده اید. کلماتی را که برای عناوین انتخاب می کنید به شکل درستی کنار هم قرار دهید. مثلا فرض کنید می خواهید عنوانی را برای “خرس های عروسکی” انتخاب کنید؛ به نظر شما “خرس های بزرگ عروسکی” درست تر است یا “خرس های عروسکی بزرگ”؟! پس چیدمان درست کلمات را رعایت نمایید.

روشی ایده آل برای درج بهترین عنوان:

بعد از اینکه موضوع کلی برای نوشتن محتوا مشخص شد باید به فکر انتخاب عناوینی ایده آل باشید. عناوینی که در نگاه اول دید مناسب و مرتبط با موضوع را به کاربر منتقل کنند. google مناسب ترین منبع برای نمایش عناوینی است که بیشترین جستجو را توسط کاربران داشته اند. می توانید در قسمت search سایت google چیزی کلی مربوط به موضوع محتوا را تایپ کنید تا بتوانید بیشترین عناوین سرچ شده مربوط به موضوع را مشاهده نمایید. این گونه پی می برید که اکثریت کاربران چه عناوینی را در هنگام جستجو تایپ می کنند.

روشی ایده آل برای درج بهترین عنوان
نکات طلایی در عنوان مناسب

نقش کلمات کلیدی در بهتر شدن عنوان:

کلمات کلیدی که اغلب به آنها “اصطلاحات جستجو” نیز می گویند یکی از مهمترین نقش را در تولید یک عنوان مناسب دارند. وجود کلمات کلیدی که در واقع گویای همان مطلب اصلی هستند، در درج عناوین ضروری است. با این روش کاربر هر عنوانی مربوط به آن کلمه کلیدی را که جستجو کند بلافاصله عناوین مربوط به محتوای شما به نمایش در خواهد آمد. با این روش شما می توانید در موتورهای جستجو یکی از بیشترین و کلیک خور ترین سایت ها و عناوین باشید. با توجه به این موضوع شاید یکی از مهمترین موارد در درج عناوین قید کردن نام کلمه کلیدی باشد.

نقش کلمات کلیدی در بهتر شدن عنوان
نکات طلایی در عنوان مناسب

نقش عنوان مناسب در بهینه شدن سایت:

سایت بهینه در واقع سایتی است که در آن تمام موارد سئو رعایت شده باشد. عناوین نیز یکی از کلیدی ترین موارد در تکمیل سایت سئو شده می باشند. به همین دلیل نیز باید به درج عنوانی که درک درستی از کل مطلب را به کاربر بدهد، دقت شود. زمانی که شما عنوانی مناسب را برای سایت و مطلب خود لحاظ کنید کاربر نیز جذب مطلب شما می شود. بنابراین عنوانی بهینه است که جذاب و کلیک خور باشد. یعنی کاربر باید با توجه به عناوین نسبت به مطلب کنجکاو شود. اگر بتوانید با عناوینی درست کاربر را به کلیک کردن وادار کنید پس یک گام در تولید محتوای بهینه برداشته اید.

نقش عنوان مناسب در بهینه شدن سایت
نکات طلایی در عنوان مناسب

گام های اصلی در درج عنوان مناسب:

  • سعی کنید تا جایی که امکان دارد از عناوین تکراری استفاده نکنید
  • حتما از کلمه کلیدی در عناوین استفاده نمایید.
  • از درج کاراکترهای ناخوانا و سخت در عناوین بپرهیزید
  • عناوین دارای غلط املایی و نگارشی نباشند
  • دیدی کلی از صفحه و مطالب صفحه را به کاربر بدهند
  • عناوین باید روان باشند و از چیدمان درست کلمات کنار یکدیگر بهره ببرند
  • عناوین جذاب باشد و کاربر را برای کلیک کردن کنجکاو کند
5/5 ( 7 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید