در حال بارگیری...
ارزش در شبکه های اجتماعی | مزایای شبکه های اجتماعی
۲۳ مرداد

ارزش در شبکه های اجتماعی | مزایای شبکه های اجتماعی

ارزش در شبکه های اجتماعی

ایجاد و تعامل با یک جامعه

یکی از مهمترین ارزش های بازاریابی شبکه ای این است که بتوانید با افراد جامعه و مخاطبان هدف خود تعامل برقرار کنید . ایجاد تعامل با مخاطبان باعث ایجاد یک ارتباط واکنشگرا می شود و می تواند مخاطب را مجبور به گفتن درباره برند شما بکند ؛ که باعث ایجاد یک رابطه قوی بین شما و مشتریان می شود ؛ که در نتیجه آن می توان به وفاداری مشتری اطمینان کرد و او را به چرخه بازاریابی خود برگردانید و بتوانید او را حفظ کنید.

حمایت مخاطبان و مشتریان از شما می تواند سبب ایجاد بازاریابی ویروسی یا دهان به دهان گردد .

در این جا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله وایرال مارکتینگ است .

داشتن تعامل با مشتری و ارزش گذاشتن به خواسته های او سبب ایجاد یک رابطه متقابل و البته به سود شما خواهد شد که در نتیجه آن می توانید ارزش برندتان را بالا ببرید  و هم اعتماد بی چون و چرای مشتریان را کسب کنید .

هر چه ارزش بیشتری به مشتری های خود بدهید و آن ها را در مشکلات و چالش های برند خود همراهی کنید ورودی بهتری از جانب آنها به دست خواهید آورد .

 

دوستی با مشتریان

ارزش در شبکه های اجتماعی
ارزش در شبکه های اجتماعی

به سوی دوست شدن حرکت کنید . هر برندی با نظرات متفاوتی روبرو است . بعضی ها آن را می پسندند و بعضی ها هم به شدت با آن مخالفت می کنند . این شما هستید که می توانید تاثیرگذار باشید . باید کاری کنید که مخاطبان و مشتریانتان در صفحه های اجتماعی شما را همراهی کنند یا به اصطلاح لایک کنند .

این مقاله هم جالبه!
دوره های دیجیتال مارکتینگ در مشهد

ایجاد رابطه متمایز با مشتری و برآورده کردن نیازهای آنها و دادن بهترین خدمات به آنها می تواند به ایجاد یک رابطه عمیق منتهی شود به طوری که مشتری شما حاضر است همه وقت و زمانی و در هر مکانی از برند شما دفاع کند .

چند پیشنهاد و راه حل برای پیدا کردن ارزش واقعی خود در بین مشتریان

ارزش در شبکه های اجتماعی
ارزش در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا : برای تولید محتوا شما باید با توجه به شناخت مشتری ، رفتار و انتظارات او ؛ تولید محتوا داشته باشید ، برخی از محتواها صرف یادگیری هستند که برای وظایف کاری مشتریان طراحی شده اند در این نوع محتوا شما باید بتوانید محصولاتی ارائه کنید که کاربر و مشتری براحتی بتوانند با او ارتباط و تعامل داشته باشند و از آن در جهت بهبود کاری خودشان بهره ببرند .

محتواهایی بر پایه پرسش و پاسخ ، که صرف پشتیبانی از مشتری انجام می شود . اگر مشتری در استفاده از محصول و خدمات شما به مشکلی برخورد کند محتوای تولیدی شما باید پاسخگوی مشکل او باشد .

گاهی برای ایجاد چنین محتوایی گوش کردن به مخاطب کافی است . شما می توانید با دنبال کردن نظرات و پیشنهادات آنها در صفحه های مجازی پاسخ محتوایی پرسش و پاسخ خوبی را تولید کنید .

خدمات رسانی به مشتری

ارزش در شبکه های اجتماعی
ارزش در شبکه های اجتماعی

با توجه به گستردگی و راحتی استفاده از شبکه های اجتماعی باید به رضایت مندی مشتریان بیشتر از گذشته اهمیت داد ، چرا که افراد براحتی می توانند از نارضایتی شان درباره شما در شبکه های اجتماعی مختلف صحبت کنند . البته گاهی این انتقادات ، بد هم نیست ، چرا که شما می توانید هر چه سریعتر به بهبود شرایط خود فکر کنید و مشکلات و معایب خود را بر طرف کنید.

این مقاله هم جالبه!
بازاریابی و تبلیغات | در یاراپلاس همراهتان هستیم

در هر برند این مشتریان آن هستند که می توانند به رشد او کمک کنند پس گوش دادن به مشتری و برقراری ارتباط با آنها کمک شایانی به شما خواهد کرد.

باید هر لحظه آماده تعامل با مشتری و پاسخگویی سوالات و شکایت آنها باشید و با حضور مستمر در شبکه های اجتماعی بتوانید بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهید .

مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی

ارزش در شبکه های اجتماعی
ارزش در شبکه های اجتماعی

برای عرضه برند خود در شبکه های اجتماعی ( social media) ابتدا باید ارزش آن را به مشتریان خود نشان بدهید . شما می توانید با اعتماد به خود و تلاش ، برند خود را به دیگران بشناسانید . سعی کنید کار خود را در مقیاس کوچکتر شروع کنید ، تجزیه و تحلیل کنید ، داده و آمار جمع کنید و بهترین نتایج بدست آمده را با دیگران ( مشتریان خود ) در شبکه های اجتماعی در میان بگذارید . با نگاه به رقبای خود و پیدا کردن معایب و نواقص و برتری های آن ها ، موانع را از سر راه خود بردارید و با حس بهتری در کسب و کارتان قدم بردارید .

محتواهای قابل انتشار در شبکه های اجتماعی

ارزش در شبکه های اجتماعی
ارزش در شبکه های اجتماعی

زمانی که شما در شبکه های اجتماعی فعال می شوید و محتوا بارگزاری می کنید باید بدانید که چه محتواهایی به جذب مخاطبان شما کمک می کند .

به طور مثال اگر شما فروش اسباب بازی دارید ، لازم نیست همیشه عکس هایی را از آن چه که به فروش می رسانید در پیج خود قرار دهید  ؛ با کمی خلاقیت می توانید جذابیت بیشتری برای محتواهای خود تولید کنید .

این مقاله هم جالبه!
5 ابزار اجتماعی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

می توانید از محتواهایی که نزدیک به کار شما هستند استفاده کنید . مثلا چه اسباب بازی هایی مناسب چه سنی هستند ؟ ، تاثیر اسباب بازی بر روی کودکان و از این قبیل . با این ترفند مشتریان بیشتری جذب محصولات شما خواهند شد .

شما همچنین می توانید با گشتن در فیسبوک و توییتر و شرکت در گفتگوهای مرتبط با شرایط کاری تان برند و صفحه خودتان را به مشتریان معرفی کنید .

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

0/5 ( 0 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید