تبلیغات بنری
۲۵ اسفند

صفر تا صد تبلیغات بنری چیست ؟

هر کسب و کاری که وارد فضای مجازی می شود با سیلی از روش های تبلیغات دیجیتال مارکتینگ ، تاثیرگذار‌ترین راه بازاریابی مواجه می شود البته که تبلیغات بنری یکی از مهمترین انان است . و این سوال که تبلیغات بنری چیست و چگونه می توانند از آن استفاده کنند؟ فکر آن ها را درگیر می کند!

تبلیغات بنری چیست ؟

تبلیغات بنری چیست؟
 تبلیغات بنری چیست؟

 

تبلیغات بنری، یک روش قدیمی، متداول، جا افتاده و تاثیرگذار در امر تبلیغات است که در فرمت های تصویری مختلف در برابر مخاطب نمایش داده می شود و اگر کاربر روی بنر شما کلیک کند به وب سایت شما منتقل می شود!
آیا تبلیغات بنری هنوز هم جذاب است؟ جواب بله است چون هنوزم شرکت های بزرگ ایرانی زیادی مانند ایرانسل ، دیجی کالا و بامیلو از این روش استفاده می کنند. تبلیغات بنری در سایت ها جایگاه مخصوصی دارند و از بقیه محتوای سایت متمایز شده اند.

برای درک بیشتر این‌که تبلیغات بنری چیست بهتر  است با یاراپلاس همراه باشید و در ابتدا با انواع این نوع تبلیغات مجازی آشنا شوید.

نوع اول: Rich media ads

تبلیغات بنری ویدیویی که شامل دو دسته می شوند، دسته اول بنرهای متحرکی که هنگامی که وارد سایت می شوید خود به خود شروع به حرکت می کنند و دسته دوم که کاربر بیشتر به آن ها علاقه دارد، تا زمانی که کاربر با موس روی آن ها حرکت نکند ثابت هستند.

نوع دوم: overlays 

این نوع تبلیغ بیشتر در وبلاگ ها دیده می شود، هنگامی که صفحه بارگذاری می شود معمولا گوشه بالا سمت چپ، پنجره ای تبلیغاتی باز می شود که با زدن روی ضربدر قرمز رنگ می توان آن را بست.

این مقاله هم جالبه!
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن موبایل و استراتژی دیجیتال مارکتینگ

نوع سوم: نمایشی یا Interstitials 

نوعی از تبلیغات بنری که قبل از نمایش محتوای اصلی سایت نمایش داده می شوند.

سوال بعدی که پس از تبلیغات بنری چیست مطرح می شود این است که چگونه تبلیغات بنری خود را طراحی کنیم؟

خبر خوب این است که شما لازم نیست که یک طراح حرفه ای باشید، ابزار هایی مانند Bannersnack و  canva.com برای شما تبلیغات بنری ثابت و متحرک می سازند .

در آخر پیشنهاد میکنم اگر دوست دارید راجب روش های دیگر افزایش فروش در بیزینس خودتان آشنا بشوید پیشنهاد می کنم مقاله  ۱۲ روش کاربردی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را در یاراپلاس مطالعه کنید .

نکات کلیدی در طراحی تبلیغات بنری 

در ادامه مقاله تبلیغات بنری چیست به بررسی ۷ نکته مهم و تاثیر گذار در این بخش می پردازیم.

  1. مخاطب هدف خود را شناسایی و درخواست خودتان را مشخص کنید! این نکته مهم‌ترین، بحث هر تبلیغاتی است. بازار هدف کجاست و از بازار هدف خود چه می خواهید؟ افزایش فروش؟ عضویت در سایت شما؟ نصب اپلیکیشن شما ؟ یا …
  2. پیشنهادی بدهید که نتوانند آن را رد کنند. یک جمله یا سوال جذاب که شما را به هدفتان برساند!
  3. استثنا این جا همرنگ جماعت شوید . بنر خود را بر اساس سایز استاندارد تعیین شده که همه تبلیغات کنندگان استفاده می کنند، طراحی کنید.
  4. فقط از تصاویر و عکس های با کیفیت استفاده کنید! این نکته در عین سادگی به شدت مهم است، استفاده از تصاویر با کیفیت پایین در تبلیغات بنری باعث عدم اعتماد مشتری و همچنین صدمه زدن به برند شما می شود.
  5. یک رنگ مخصوص برند خود داشته باشید و همیشه از آن استفاده کنید. یک بنر حرفه ای که مختص یک برند است، یک رنگ خاص و مخصوص به خود را دارد که اگر وارد هر سایتی شوید آن را با همان رنگ مشاهده می کنید.
  6. سادگی به شدت زیباست! سادگی علاوه بر زیبایی، پیام و هدف شما را سریع تر به مخاطب منتقل می کند.
  7. کلاس کاری برند خود را حفظ کنید! بنابراین‌ که هر چه قدر شرکت شما بزرگ‌تر و مشهور‌تر باشد، حتما باید از یکی از المان های مخصوص برند خود مثل لوگو، نام شرکت یا نام سایت استفاده کنید.
این مقاله هم جالبه!
نصب تضمینی اپلیکیشن های کاربردی

نحوه پرداخت هزینه تبلیغات بنری

هزینه تبلیغات بنری
 هزینه تبلیغات بنری

پس از این که بنر خود را بر اساس نکات بالا طراحی کردید، حالا وقت آن رسیده که سایت هایی که بازار هدف شما در آن حضور دارد را شناسایی کنید و فضای تبلیغاتی دلخواهتان را اجاره کنید! پرداخت این اجاره بها در تبلیغات بنری به دو نوع تقسیم می شود:

دسته اول بر اساس مکان تبلیغ در سایت است که هزینه ای را به عنوان اجاره پرداخت می کنید اما دسته دوم که مدلی قدیمی تر و متداول تر است به ” تبلیغات کلیکی ” که از معروف ترین این تبلیغات کلیکی در ایران می توان به تبلیغات کلیکی در صبا ویژن اشاره کرد , معروف است. یعنی به تعداد باری که روی بنر شما کلیک شود شما هزینه پرداخت می کنید.

مزیت‌های تبلیغات بنری

  • جذابیت گرافیکی دارد

ذهن انسان تصاویر را راحت تر به خاطر می سپارد و راحت تر به یاد می آورد و چون تبلیغات بنری از نوع تصویری است این امتیاز بزرگ را دارد.

  • افزایش قدرت برند خود

کاربران به راحتی تنها با دیدن تبلیغات بنری، از محصول و خدمات شما آگاه می شوند و حتی مجبور به کلیک کردن نیستند. علاوه بر شرکت های ایرانی که بالاتر گفتیم، برند های جهانی اپل، مایکروسافت، سامسونگ و … برای حضور بیشتر و مداوم در ذهن مخاطبانشان از تبلیغات بنری استفاده می کنند.

  • آن هایی که فرار کرده اند را شکار می کنید!

هدف گیری مجدد به معنی قرار دادن تبلیغات خود در جایی است که بازدید کنندگان سایت شما در آن جا هستند اما در خبرنامه یا سایت شما عضو نشده اند یا حتی محصولتان را نخریده اند  و این فرصت دوباره ای برای شکار کردن آن هاست.

  • ارزشیابی تبلیغات و کاربران
این مقاله هم جالبه!
در مورد تبلیغات آنلاین در شهر مشهد

دریافت نتایج روزانه، هفتگی تبلیغات بنری مانند تعداد کلیک، ترافیک وبسایت، نرخ تبدیل به میزان فروش ( یعنی نسبت تعداد کسانی که از سایت شما بازدید کرده اند به تعداد کسانی که بازدید کرده اند و محصول خریده اند. ) به شما اطلاعات مهمی می دهد تا کمپین تبلیغاتی خود را ارزشیابی کنید و در صورت نیاز آن را اصلاح کنید.

معایب تبلیغات بنری

معایب تبلیغات بنری
 معایب تبلیغات بنری
  • ایجاد مزاحمت تبلیغاتی

اگر تبلیغات شما در سایتی باشد که پر از تبلیغات بنری است، باعث آزار مخاطب به خاطر ناخواسته بودن این نوع تبلیغات، گیج شدن مخاطب و در نهایت نادیده گرفتن تبلیغات بنری می شود.

  • نرخ کلیک کمتر 

چون اکثر انتشار دهندگان تبلیغات بنری از نکات ساده که قواعد طراحی حرفه ای تبلیغات بنری است پیروی نمی کنند، نرخ کلیک  آن ها نسبت به سایر روش های تبلیغات آنلاین به شدت پایین است.

  • دیده نشدن تبلیغات (موارد خاص)

اگر کاربر از نرم افزار های ضد تبلیغات یا پاپ آپ استفاده کرده باشد، تبلیغات بنری نمی توانند نمایش داده شوند و این شاید بزرگ ترین ضعف این نوع تبلیغات باشد. البته ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس خدماتی همچون خرید ممبر پاپ اپ هم ارائه میدهیم که شما میتوانید مقاله مرتبط با آن را در سایت بخوانید .

در اینجا به پایان مقاله تبلیغات بنری چیست رسیدیم. امیدوارم با مطالعه این مقاله دید کاملی از تبلیغات بنری چیست به دست آورده باشید. ممنون که همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس بودید.

کلمات کلیدی : خرید ممبر تلگرام – نوتیفیکیشن تبلیغاتی – معرفی شرکت تبلیغاتی مشهد – تبلیغات کلیکی چیست؟ – بررسی تبلیغات آنلاین در مشهد

این مقاله هم جالبه!
چگونه رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟ | یاراپلاس ۰۹۹۸۱۱۹۷۰۱۲

دیدگاه خود را بنویسید