در حال بارگیری...
بازار یابی دیجیتال
۱۶ تیر

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال چیست؟Reviewed by امیر مجرد on Jul 7Rating:

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از اینترنت, موبایل, فضای مجازی, موتور های جستجوگر و دیگر کانال ها برای رسیدن به مشتری هاست. زیر مجموعه های بازاریابی سنتی شامل سرویس پیام کوتاه یا اس ام اس و سرویس اخطار ساده یا اس ان اس و بهینه سازی موتور جستجو گر یا همان سئو, بیلبورد های الکترونیکی و تبلیغات انلاین دیگر برای بهتر کردن سرویس ها و محصولات به کار میرود.

بعضی متخصصین بازاریابی معتقدند که بازاریابی دیجیتال یک کار همیشگی است ونیاز به یک روش جدید برای رسیدن به مشتری ها و مقایسه رفتار مشتری ها با بازاریابی سنتی دارد.

بازاریابی دیجیتال

هدف بازاریابی دیجیتال بخش خاصی از مشتری و رابطه ای دو طرفه است. بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغات در جستجو ها و تبلیغات ایمیل ها یا هرچیزی که پیوندی بین بازاریابی و بازخورد مشتری ها برقرار کند و رابطه ای دوطرفه بین شرکت و مشتری باشد.
بازاریابی اینترنتی با بازارایابی دیجیتال فرق دارد. بازاریابی اینترنتی فقط در اینترنت صورت میگیرد اما بازاریابی دیجیتال می تواند پشت تلفن , در سکوی مترو , در بازی های کامپیوتری و یا در برنامه های تلفن هوشمند صورت گیرد.

بازار یابی دیجیتال
بازار یابی دیجیتال

در بازاریابی دیجیتال تبلیغات به عنوان یک منبع است در حالی که اعضای هدف تبلیغات دریافت کننده نامیده میشوند.
منابع معمولا دریافت کننده های خوب و عالی پیدا می کنند.
برای مثال وقتی که مک دونالدز در بیشتر شعبه هایش ساعت کاریش را تا دیر وقت تمدید کرد باید کار دیگری را هم میکرد. انها کارگران شیفتی کردند و کسانی را برای تبلیغات دیجیتال به سفر فرستادند زیر انها می دانستند که این افراد بخش زیادی از شب کاری را پوشش خواهند داد. همچنین انها را تشویق کرد تا برنامه پیداگر رستوران را دانلود کنند تا با تبلیغات در پمپ گاز ها و عابر بانک ها و همچنین تبلیغات در سایت ها مشتریان جدید شبانه بتوانند رستوران ها را پیدا کنند.

برا اطلاعات تکمیلی حتما مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

پیام های بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال برای استفاده ای بیشتر از فروش محصولات و خدمات به کار گرفته می شود. این برای فروش کمپانی ها و تبلیغات سیاسی و نظرات و ایده ها هم مورد استفاده قرار می گیرد. در سیاست از بازاریابی دیجیتال جهت گرفتن اس ام اس مثبت برای کاندیداهای خود و دادن اس ام اس منفی برای کاندیداهای رقیب استفاده میشود. مک دونالدز یک کمپین به نام اشغال رو شوت کن که ضد این خبر های منفی در المان به نام منطقه خارجی زباله کارخانه ها بود را راه انداخت.

بازار یابی دیجیتال
بازار یابی دیجیتال

چالش های بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ چالش های مخصوص خود را هم دارد. کانال های دیجیتال به سرعت تکثیر می یابد و بازاریابان دیجیتالی مجبورند که با این تکثیر ها به روز باشند و و بدانند که این کانال ها چگونه کار میکنند و چگونه توسط دریافت کنندگان مورد استفاده قرار میگیرند و چگونه از این کانال ها برای بازار یابی موثر استفاده کنند. جلب کردن توجه مشتریان هم به مراتب سخت تر می شود. زیرا مشتریان به صورت زیاد در رقابت تبلیغات غرق شده اند.یک چالش دیگر برای بازاریابان دیجیتال ای است که باید گنجینه های بزرگ اطلاعات را بگیرند و از انها در جهت تلاش های جدید در بازاریابی استفاده کنند.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال
دیجیتال مارکتینگ

این چالش که باید اطلاعات را بگیرید و استفاده کنید این را به یاد ما می اورد که بازاریابی دیجیتال یک راه جدید برای رسیدن به مشتری ها با توجه به رفتار انها نیاز دارد. بری مثال شاید یک کمپانی برای انالیز کردن رفتار مشتریان خود باید به فیس بوک انها یا توییت های انها در توییتر دسترسی داشته باشد.

حالا که با دیجیتال مارکتینگ اشنا شدین حتما مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ را بخوانید تا با آژانس دیجیتال مارکتینگ هم به ظور کامل بشناسید.

در صورتی که به اطلاعات بیشتر و مشاوره نیاز دارید ، کارشناسان ما در آژانس تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس آماده  پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند .
0930-402-6180
0903-272-8811
خوشحال می شویم بعد از خواندن این مقاله ما را از نظرات خودتان آگاه کنید.

 

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

امیر مجرد

من همیشه نگران آینده بودم و برای آینده ای که هر روز هر روز نزدیک تر می شد نگران بودم و نمی دونسم این آینده چطور داره برای من رقم می خوره تا اینکه بلاخره تصمیم گرفتم خودم شروع کنم و آینده رو بسازم نه اینکه صبر کنم تا آینده هر جوری که خواست ساخته بشه، به همین دلیل در حال حاضر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم.

دیدگاه خود را بنویسید