اینفلوئنسر
۲۹ بهمن

اینفلوئنسر یعنی چی ؟| آشنایی با معنا و مفهوم اینفلوئنسر

اینفلوئنسر یعنی چی ؟ شما به طور روزانه چه مقدار از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کنید و وقت خود را صرف آن می کنید؟ چه اندازه به محتواهایی که در این زمینه تبلیغ و ارائه می شوند اعتماد دارید؟ پاسخ تمام این سؤالات به درک کامل از اینفلوئنسر و آشنایی با نحوه عملکرد آنها بستگی دارد. در دنیای امروز که عصر ارتباطات است، شبکه های مجازی و دنیای اینترنت در بین مرد از اهمیت زیادی برخوردار است که این امر سبب به وجود آمدن اینفلوئنسرهایی می شوند که به معرفی بسیاری از برندهای معتبر می پردازند. در این مقاله از یاراپلاس با پرداختن به تمام جزئیات، قصد داریم برای سوال اینفلوئنسر یعنی چی پاسخی مناسب پیدا کنیم.

اینفلوئنسر یعنی چی !؟
اینفلوئنسر یعنی چی !؟

اینفلوئنسر یعنی چی !؟

در پاسخ به سوال اینفلوئنسر یعنی چی ؟ در ابتدا به معنای لغتی اینفلوئنسر که به معنی تأثیر گذار است، اشاره می کنیم. اما تعریف اینفلوئنسر در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی تعریفی متفاوت تر دارد. اینفلوئنسر در دنیای مجازی به افرادی گفته می شوند که برای عموم کاربران شناخته شده باشند. در واقع اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی و خارج از دنیای حقیقی به عنوان سلبریتی های دنیای مجازی شناخته می شوند. این در حالی است که  ممکن است، حتی در دنیایی واقعی آنچنان معروف و مشهور نباشند و زندگی عادی نیز داشته باشند.

در جواب این سوال که اینفلوئنسر یعنی چی ؟ به راحتی به واژه ی شاخ بودن که یک اصطلاع عامیانه برای توصیف اینفلوئنسرها است، اکتفا کنیم! در تعریف این سؤال که اینفلوئنسر یعنی چی ؟ ممکن است به واژه یا اصطلاح اینستافیمس هم برخورد داشته باشید که در اصطلاح برای توصیف شخصیت های تاثیر گذار در شبکه اینستاگرامی به کار می رود.

این مقاله هم جالبه!
روش های تولید محتوای خوب |با یاراپلاس همراه باشید

اینفلوئنسر از کجا شکل گرفت؟

یوتیوب قدیمی ترین شبکه اجتماعی بود که نخستین تأثیرگذاران ناشناخته در دنیای اینترنت در آن حضور به عمل رساندند. در واقع در دهه ۲۰۰۰ میلادی بود که سرویس اشتراک گذاری ویدئو یوتیوب به وسیله شرکت گوگل خریداری شد. در این شرایط افرادی شروع به فعالیت های مداوم و جدی در شبکه اجتماعی و تیوب کردند و مورد توجه قرار گرفتند، به نحوی که اکثر کسانی که ویدئوهای این افراد را پیگیری می کردند، آن را با دیگران به اشتراک می گذاشتند.

از جمله مواردی که در تولید ویدئوها در یوتیوب مورد استفاده قرار می گرفت، شامل؛ شوخی های غیر معمول و نامتعارف، آموزش، مستند نگاری و … بود. شاید اگر در آن زمان ما با پرسش اینفلوئنسر یعنی چی ؟ روبرو می شدیم به جرأت به شاخ های یوتیوب یا افراد مشهور در شبکه یوتیوب اشاره می کردیم؛ اما به مرور زمان و با گذشت چند دهه و همچین افزایش تعداد شبکه های اجتماعی حضور اینفلوئنسرها در دیگر شبکه های مجازی به سرعت رشد یافت و تبدیل به شاخ هایی با بالاترین تعداد فالوور و دنبال کننده شدند. اگر شما هم روش های کاربردی برای افزایش فالوور اینستاگرام را در عمل به کار ببرید حتما می توانید وارد این حوزه شوید.

اینفلوئنسرها از کجا شکل گرفتند؟
اینفلوئنسرها از کجا شکل گرفتند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در پاسخ به سوال اینفلوئنسر یعنی چی ؟ متوجه شدیم که منظور فرد یا شخصی است که به علت داشتن قدرت اجتماعی، دانش اجتماعی بالا یا جایگاه اجتماعی که دارد، بتواند در زمینه خرید بر روی مردم تاثیر گذار باشد. به عنوان نمونه تاثیری را که یک ورزشکار در انتخاب لباس ورزشی دارد، شاید هیچ چیز دیگری نداشته باشد، چون مردم معتقدند که این ورزشکار دانش و تجربه ی کافی را در زمینه لوازم ورزشی دارد و می تواند بهترین مشاور برای آنها در این امر به خصوص باشد.

امروزه شبکه های اجتماعی بسیاری به وجود آمده اند که بخش جداناپذیری از زندگی افراد مختلف شده اند. از جمله مهمترین شبکه های اجتماعی می توان به اینستاگرام اشاره کرد. در این شبکه اجتماعی برخی افراد به دلیل شهرت و محبوبیتی که دارند یا نوع مطالبی که در پیج خود منتشر می سازند به شهرت و معروفیت بالایی بین کاربران دست یافته اند که این امر زمینه را برای تبلیغات در پیج شخصی خود و کسب درآمد مهیا می سازد.

این مقاله هم جالبه!
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟ | اینفلوئنسر کیست ؟

معرفی انواع اینفلوئنسر

بعد از رسیدن به جواب این سوال که اینفلوئنسر یعنی چی ؟ حال به معرفی انواع اینفلوئنسرها می پردازیم.

انواع اینفلوئنسرها
انواع اینفلوئنسرها
  •  افراد مشهور یا سلیبریتی ها:

این گروه شامل فوتبالیست ها، هنرمندان، بازیگران، ورزشکاران معروف و … است. این افراد کسانی هستند که دارای معروفیت زیادی در بین مردم به دلیل نوع شغل و حرفه ای که دارند هستند. بسیاری از شرکت ها نیز به این نتیجه رسیده اند که محصولاتی فروششان بیشتر است که توسط سلیبریتی ها تبلیغ شوند. یکی از مشکلاتی که تبلیغات توسط سلیبریتی ها دارد، دریافت هزینه های بالا در ازای تبلیغات محصولات شرکت ها است. علاوه بر این، نکته ای که در این گروه از اینفلوئنسر وجود دارد این است که افراد به چه میزان به حرف هایشان گوش می دهند و محصول مورد نظر را تهیه می نمایند.

  •  بلاگرها و تهیه کنندگان محتوا:

در حقیقت نویسندگان و بلاگرهای سایت های مختلف نیز جزء اینفلوئنسرها طبقه بندی می شوند. در دنیای اینترنت سایت های مختلف با موضوعات متفاوتی وجود دارد که افراد با خواندن این نوع از سایت ها ترغیب به خرید محصول مورد نظر می شوند. بسیاری از شرکت ها برای اینکه محصول خود را به فروش انبوهی برسانند آن را در اختیار یک تولید کننده ی محتوا یا یک نویسنده ی خاص و حرفه ای می سپارند تا با بررسی آن محصول در مورد آن مطالبی را در سایت منتشر کند و به موجب آن محصولات آن شرکت به فروش برسند. از این رو برخی از نویسندگان سایت ها، همواره یک قسمت از سایت خود را به تبلیغات اختصاص می دهند و در آن آدرس سایت و تماس و لینک شرکت مورد نظر را قرار می دهند.

  • میکرو اینفلوئنسر:

این قبیل از اینفلوئنسر ها جزئی از مردم عادی هستند و به علت تخصص و حرفه ای که دارند در بین مردم از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. در میکرو اینفلوئنسرها نه تنها تعداد فالوورها و دنبال کنندگان، بلکه میزان و نحوه ی ارتباط با مخاطبین و جایگاهی که در نزد آنها دارند نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی که اکثر مردم وقت و زمان زیادی را صرف شبکه های اجتماعی مختلف می کنند، این نوع از اینفلوئنسرها ممکن است گاهی به اندازه یک سلبریتی به معروفیت و جایگاه اجتماعی در بین مردم برسند.

این مقاله هم جالبه!
چرا مشتریان به اینفلوئنسر‌‌ها اعتماد می‌کنند.

حال که به مفهوم اینفلوئنسر یعنی چی ؟ رسیدید و با انواع آنها نیز آشنا شدید به بررسی سایر نکات مربوط در این زمینه می پردازیم.

نکات پایانی اینفلوئنسر یعنی چی ؟!

در پایان به مهم ترین نکاتی که برای اینفلوئنسر مارکتینگ موفق لازم و ضروری است اشاره می کنیم:

  • آشنا کردن اینفلوئنسرها با برند و محصولات خود
  • فقط از اینفلوئنسرهای اینستاگرام استفاده نکنید بله از اینفلوئنسرهای سایر شبکه های اجتماعی نیز بهره ببرید.
  • از محتوا و مطالب مناسب و به روز که همراه با خلاقیت هستند استفاده نمایید. برای انجام این کار لازم است تا در ابتدا با ویژگی های یک تولید محتوای ارزشمند و اصول تولید محتوای با کیفیت آشنا باشید.
  • استفاده از چندین اینفلوئنسر به جای کار با یک اینفلوئنسر را در زمینه ی کاری خود قرار دهید.
  • از آنجایی که محتوای ویدئویی و ویدیو مارکتینگ نقش بسیار مهمی را در تبلیغات دارند به این نوع محتوا بیشتر اهمیت داده می شود. اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید، تاثیر ویدیو مارکتینگ را نادیده نگیرید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ| اینفلوئنسر یعنی چی

5/5 ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید