لندینگ پیج چیست
۱۴ فروردین

لندینگ پیج چیست ؟ اهمیت+انواع

لندینگ پیج یکی از مهم ترین بخش های هر سایتی به حساب میاد و از کاربردی ترین ابزار‌ها در دیجیتال مارکتینگ هست. طراحی درست و ساختن اصولی صفحه فرود هست که باعث میشه ما به اون هدفی که از این کار داشتیم برسیم. اهمیت اینگونه صفحه‌ها بر کسی پوشیده نیست برای همین تصمیم گرفتیم تا در مطلبی مفصل به این موضوع بپردازیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس همراه باشین.

به چه صفحه ای لندینگ پیج میگن؟

لندینگ پیج چیست
لندینگ پیج چیست

صفحه هایی که راه ورود کاربر به سایتتون هستند رو صفحه فرود میگن. برای داشتن این چنین صفحه هایی باید از قبل هدف مشخصی داشته باشین. تا به هدف اصلی طراحی پیج که همان افزایش بازدید و فروش هست برسین.

این صفحه ها در دنیای وب به دلیل اثر گذاری بالا بر روی مخاطب در صورتی که اصولی و درست طراحی شده باشن، به پر کاربرد ترین و ضروری ترین ابزار ها در بازاریابی اینترنتی تبدیل شده‌اند.

لندینگ پیج یکی از اجزا مهم کمپین های دیجیتال مارکتینگ هست، پیشنهاد می کنیم این مقاله رو از دست ندید.

اهمیت طراحی لندینگ پیج

لندینگ پیج چیست
لندینگ پیج چیست

داستان طراحی این برگه ها کاملا متفاوت و جداست و باید طبق چارچوب خاص و اصولی طراحی بشن. کاری که باید روی اون تمرکز کنیم این هست که صفحه طوری باشه که با جذابیت و محتوای با کیفیتی که داره بتونه مخاطب رو وادار به دنبال کردن ما کنه. پس باید تمام تلاش خودمون رو انجام بدیم تا این صفحات رو به بهترین شکل ممکن طراحی کنیم.

توجه داشته باشین که این صفحه ها میتونه در هر جایی از سایت شما باشن و انتخاب این که یک صفحه، لندینگ پیج باشه یا نه به عهده خودتون و نیازتون هست.

یکی از جاهایی که میشه صفحات لندینگ رو در اون دید گوگل ادورز ها یا کمپین های تبلیغاتی هستند. صفحه هایی که رسیدن به هدف خاصی رو دنبال می کنن و روی سایت قرار گرفتن.

در ابزار آنالیز وب سایت گوگل یعنی گوگل آنالیتیکس می تونین صفحه های لندینگ وب سایتتون رو ببینین و آمار ها و جزئیات اون ها رو بررسی کنین. از قسمت behaviour – Site Content – Landing page می تونین به اطلاعات این برگه ها دسترسی داشته باشین.

انواع صفحات لندینگ

لندینگ پیج چیست
لندینگ پیج چیست

Opt-In Landing Page

صفحاتی که بر خلاف لندینگ پیج هایی که طراحی میشن، دارای بخش های مختلفی از سایت مثل ساید‌‌‌بار، هدر و فوتر هستن و در صفحه های مختلف سایت قرار می گیرن و کاربر معمولا از لینک های خارجی که در سایت های دیگه یا شبکه های اجتماعی قرار گرفته به اون‌‌ها هدایت نمیشن.

پیج های Click Through

کاری که این صفحه‌ها برای شما می کنن اینه که کاربر رو مجاب به این میکنه تا با کلیک کردن روی دکمه ای که تو این صفحه قرار دادین به صفحه ای منتقل بشه که میخواستین از اون بازدید کنه. اگر میخواین که یک محصول رو با تمام جزئیات توضیح بدین تا بازدید کننده راضی بشه و اون رو از شما بخره حتما در طراحی تون از این شیوه استفاده کنین.

کار اصلی که این لندینگ پیج ها برای شما می کنن اینه که نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری رو به طور چشمگیری افزایش میده و میتونه تاثیر خیلی خوبی تو فروشتون داشته باشه.

صفحه تولید کننده سرنخ

اگه میخواین تا از کاربر هاتون سرنخ هایی مثل شماره تلفن یا ایمیل داشته باشین این صفحه ها رو حتما باید رو سایتتون قرار بدین. یک فرم معمولا تو این صفحه وجود داره که بازدید کننده اطلاعات خودش رو وارد اون میکنه و با زدن کلید ثبت اون ها رو در اختیار شما قرار میده. اما قبل از این باید کاربر رو راضی کنین تا فرم رو براتون پر کنه. ساده ترین کاری که می تونین انجام بدین اینه که به اون پیشنهاد بدین که در صورت پر کردن فرم از یک تخفیف ویژه، کتاب الکترونیک، وبینار یا امثال این ها میتونه بهره مند بشه.

صفحه فرود باید چه ویژگی داشته باشه؟

لندینگ پیج چیست
لندینگ پیج چیست

تو ادامه قصد داریم ویژگی یک صفحه قابل قبول رو به طور خلاصه و لیست‌وار بگیم. رعایت کردن این فاکتور ها میتونه راه رسیدن به موفقیت و هدفتون رو تا حد زیادی هموار کنه:

  • تو صفحه های لندینگ از لینک های خارجی اصلا استفاده نکنین. این صفحه ها اصلی ترین کاری که براتون انجام میدن اینه که بازدید کننده رو به مشتری برای خودتون تبدیل کنه نه کس دیگه ای. پس لینک خارجی تو این صفحه ها جایی نداره.
  • با پیشنهاد های وسوسه کننده سعی کنین مخاطب رو برای انجام دادن کاری که از اون میخواین، ترغیب کنین. این پیشنهاد ها بستگی به کسب و کارتون داره و هر چیزی که بتونه بازدید کننده رو راضی کنه میتونه جزو اون باشه.
  • لازم نیست تا همه نکات سئو داخلی رو رعایت کنین. مهم ترین ویژگی که صفحه شما باید داشته باشه اینه که بتونه بازدید کننده رو به یک مشتری براتون تبدیل کنه. پس طراحیتون رو راحت تر و منعطف تر انجام بدین.
  • ریسپانسیو بودن از فاکتور های موثر دیگه ای هستش که لازمه کار شماست. سازگار بودن صفحه با انواع مختلف دستگاه ها باعث میشه تا افراد بهتر با اون ارتباط برقرار کنن.
  • محتوای جذاب کلید موفقیت شما تو این کار به حساب میاد. محتوا های خشک و بی کیفیت رو فراموش کنین و سعی کنین از عکس های با کیفیت، ویدیو های آموزشی، متن های ساده و زیبا، آیکون های مختلف و… برای جلب توجه کسی که به صفحه شما اومده استفاده کنین.

برای دریافت تخفیف سفارش تولید محتوا در مشهد می توانید با ما تماس بگیرید.

  • اگر میخواین که از کاربر فرم یا اطلاعاتی رو بگیرین این اطمینان رو به اون بدین که این اطلاعات فقط برای کاری که گفتین استفاده میشه نه کار های دیگه. مثلا از شماره تماسشون برای فرستادن پیام های تبلیغاتی کلافه کننده استفاده نمی کنین. همچنین اطلاعاتی رو بگیرین که واقعا به اون نیاز دارین و از گذاشتن فرم های طولانی با فیلد های مختلف جدا خودداری کنین.
  • کلید Call to Action رو دست کم نگیرین. یک کلید مناسب و جذاب طراحی کنین و اونو در بخش های مختلف از صفحتون قرار بدین تا نرخ کلیک شما افزایش و نرخ پرش کاهش پیدا کنه.
  • سادگی یکی دیگه از ویژگی های طراحی اصولی لندینگ پیج به حساب میاد. تا جایی که میتونین فوتر، هدر و سایدبار ها رو از صفحه بردارین و طراحی صفحه رو منحصر به فرد کنین.

 

5/5 ( 6 نظر )

سید حسین موسوی

علاقه زیاد به حوزه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ باعث شد تا آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس رو راه اندازی کنم. تیم یاراپلاس همواره تلاش میکنه تا برای همه علاقه مندان این حوزه یک منبع آموزشی کامل رو جمع آوری کنه.

دیدگاه خود را بنویسید