اینفلوئنسر مارکتینگ
۱۴ اسفند

چرا مشتریان به اینفلوئنسر‌‌ها اعتماد می‌کنند.

احتمالا تا به حال درباره اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی اینفلوئنسر شنیده اید،  اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع نوعی بازاریابی می باشد که در آن مشتری ها با اعتماد بر اینفلوئنسرها محصولاتی که آنها معرفی می کنند را  خریداری می کنند. به علت زیاد شدن تعداد اینفلوئنسرها تصمیم گرفتیم تا در این مطلب کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم که چرا مشتریان به اینفلوئنسرها اعتماد می‌ کنند،  با پاسخگویی به این سوال تمامی عواملی که باعث اعتماد به اینفلوئنسرها میشود را بررسی خواهیم کرد و شما را بیشتر با این نوع کسب و کار اینترنتی و بازاریابی آشنا خواهیم کرد.

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ

قبل از اینکه بخواهیم درباره اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت کنیم و اطلاعاتی درباره این موضوع که چرا مشتریان به اینفلوئنسرها اعتماد می‌ کنند را ارائه دهیم بهتر است درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلاً به چه کسانی اینفلوئنسر گفته می شود؟ تعاریف متعددی برای اینفلوئنسرها وجود دارد که به صورت کلی می ‌توان آنها را در موارد زیر جمع آوری کرد:

اینفلوئنسر شخصی است که بالای ۱۰ هزار نفر دنبال کننده داشته باشد و به همین علت برندهای مختلف برای فروش محصولاتشان از او کمک بگیرند. این افراد معمولاً اطلاعاتی را درباره محصولاتی که کاربران به آن علاقه مند هستند به اشتراک می گذارند و در بیشتر موارد در یک زمینه دارای تخصص می باشند. نکته بسیار مهم برای برندها این است که انتخاب یک اینفلوئسر خوب تکنیک های خاصی دارد بنابراین باید بتوانند برای شناسایی اینفلوئنسر هایی که برای آنها کاربرد دارند مخاطبان آنها را شناسایی کنند و اطلاعاتی درباره علایق مخاطبان آنها به دست بیاورند تا به این ترتیب بهترین اینفلوئنسر را برای فروش محصولات خود انتخاب کنند.

این مقاله هم جالبه!
اهمیت دیجیتال مارکتینگ در مشهد | بازاریابی دیجیتال

چرا مشتریان به اینفلوئنسرها اعتماد می‌ کنند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ

سوال بسیار مهمی که در اینجا پیش می آید این است که چرا کاربران اینفلوئنسر ها باید به آنها اعتماد کنند و اقدام به خرید محصولاتی کنند که آنها معرفی می کنند. اگر بخواهیم به صورت کلی دو عامل مهم را برای اعتماد مشتریان به اینفلوئنسر ها در اینفلوئنسر مارکتینگ بیان کنیم می ‌توان گفت که اعتبار یک اینفلوئنسر عامل مهمی است که می تواند باعث اعتماد مشتریان شود، در واقع می‌ توان گفت با توجه به محصولاتی که این شخص در گذشته به کاربران خود معرفی کرده است می‌ توان به این نتیجه رسید که آیا اعتماد کردن بر او کار درستی است یا خیر؟ معمولاً افرادی که در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ فعالیت دارند نیز با معرفی محصولات بی‌ کیفیت به جای خود را خراب نمی کنند تا بتوانند بعدها نیز از اعتبار خود در جهت کسب درآمد بیشتر استفاده کنند. عامل دیگر که می تواند باعث اعتماد کاربران به اینفلوئنسرها می شود پرسونالیتی شخصی سازی می باشد. نکته ‌ای که حتماً باید یک اینفلوئنسر در اینفلوئنسر مارکتینگ به آن توجه داشته باشد این است که معمولاً بانوان زمانی که شخصی را می بینند که از محصولی استفاده کرده است به حرف او  اعتماد می‌ کنند در حالی که آقایان به هیچ وجه این کار را انجام نمی ‌دهند و حتما باید خود یک محصول را امتحان کنند.

کاربران  اینفلوئنسرها  چه کسانی هستند؟

از دیگر موضوعات بسیار مهمی که در ادامه مسیر پاسخگویی به این سوال که چرا مشتریان به اینفلوئنسرها در اینفلوئنسر مارکتینگ اعتماد می ‌کنند می ‌تواند بیان شود این است که کاربران آنها را چه کسانی تشکیل می ‌دهند؟ برای پاسخگویی به این سوال به صورت کلی می توان چند دسته بندی را انجام داد. بصورت کلی هر چه سن بالاتر می‌ رود و افراد مسن تر می شوند کمتر به تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ  اعتماد می ‌کنند، به صورت کلی تنها ۱۰ الی ۲۰ درصد از کاربران اینفلوئنسرها را افراد مسن تشکیل می ‌دهند و باقی کاربران معمولا افرادی هستند که دارای سنین پایین تری هستند. همچنین علاوه بر رده سنی به صورت کلی بانوان نسبت به آقایان بیشتر تمایل به استفاده از محصولاتی دارند که اینفلوئنسرها معرفی می‌ کنند بنابراین می‌توان گفت که بیشتر کاربران آنها را بانوان تشکیل می‌ دهند.

این مقاله هم جالبه!
تبلیغات گسترده با دیجیتال مارکتینگ

آیا با کمک گرفتن از اینفلوئنسرها  درآمد ما افزایش پیدا میکند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ
 اینفلوئنسر مارکتینگ

 

یک سوال بسیار مهم که ممکن است برای برندها پیش آمده باشد این است که آیا با توجه به تمامی نکات بیان شده با کمک گرفتن از اینفلوئنسرها می توانیم درآمد خود را افزایش دهیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که در همه موارد اینفلوئنسر مارکتینگ نمی ‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش درآمد باشد،  شما برای اینکه بتوانید در اینفلوئنسر مارکتینگ فرد موفقی شوید و محصولات خود را به خوبی به فروش برسانید باید اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که سبک زندگی آنها با محصولات شما همخوانی داشته باشد چرا که طبق نظرسنجی هایی که در سال های اخیر در بسیاری از کشورها صورت گرفته است این نتیجه به دست آمده است که معمولاً مشتریان و کاربران از محصولاتی که اینفلوئنسرها تبلیغ می‌ کنند فقط آنهایی را خریداری می‌کند که با سبک زندگی آنها همخوانی دارد.

نکات پایانی درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ
 اینفلوئنسر مارکتینگ

به صورت کلی اعتماد مشتریان به اینفلوئنسرها در اینفلوئنسر مارکتینگ تنها در برخی از محصولات خاص می باشد و نمی‌ توان اینفلوئنسر مارکتینگ را در تمامی محصولات موفق دانست. به صورت کلی معمولا محصولات آرایشی و بهداشتی که توسط اینفلوئنسرها تبلیغ می ‌شوند بیشتر توسط کاربران و مشتریان آنها استقبال می شوند و معمولا این نوع محصولات می ‌تواند گزینه مناسبی برای فروش در اینفلوئنسر مارکتینگ باشد. علاوه بر محصولات آرایشی و بهداشتی محصولات مربوط به مد و فشن نیز یکی دیگر از محصولاتی است که امروزه در شبکه های اجتماعی و علی الخصوص در اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها به فروش میرسند، این محصولات نیز می توانند گزینه مناسبی برای اینفلوئنسر مارکتینگ باشند  و برندهای این محصولات می توانند با انتخاب اینفلوئنسرهای باتجربه درآمد بسیار زیادی را از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ به دست بیاورند. موضوعات مربوط به سفر و گردشگری نیز می تواند یکی دیگر از موضوعاتی باشد که در اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار موفق عمل می کند، معمولا شرکت های گردشگری می توانند با تکیه بر همین موضوع به سود بسیار زیاد برسند. دلیل این که کاربران بیشتر به این موضوعات اعتماد می کنند در دو مورد اول این است که معمولا می توانند تاثیر محصول معرفی شده را به صورت مستقیم بر روی شخص تبلیغ کننده و یا همان اینفلوئنسر مشاهده کنند و این تجربه باعث می شود تا به سادگی به محصول معرفی شده اعتماد کنند. در مورد آخر نیز از آن جایی که اینفلوئنسر به صورت مستقیم تجربه های خود را بیان می کند کاربران به راحتی به حرف های او اعتماد می کنند و از پیشنهاد او استقبال می کنند و این یعنی تغییر ذهنیت مخاطب شما توسط اینفلوئنسر.

احسان طیبی

احسان طیبی هستم محقق سئو . علاقه زیاد و مطالعه پیوسته ام باعث شده تا بتونم روز به روز دانش و تجربه خودم رو در این زمینه بیشتر کنم و از به اشتراک گذاشتن آن ها با دیگران لذت ببرم.

دیدگاه خود را بنویسید